Telefonkabel splitteR?

Vi har en masse gamle telefonstik/ledninger i vores hus som ikke er aktive/ikke sat til telenor, som vi bruger til internet. Der er kun en ledning der er blevet sat til telenor, i den lille blå teledk boks ude på muren, og det er en ledning der går op på loftet Så tænkte jeg, at man måske kunne splitte kablet udenfor op i to. Altså klippe telenor over, og sætte det ind i en slags samleboks, således at et af de gamle stik også kan være med?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg har også IP telefon hvor jeg kun har et stik i modem, men jeg har gjort det at jeg ude i min TDC indgangsdåse har afbrudt de ledninger der går ud mod "byen"

Derefter har jeg forbundet telefonkablet fra modemmet til et af mine gamle telefonstik - alle mine stik er jo forbundet med hinanden så når du gør sådan virker alle dine stik igen men nu via modemet.
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er ikke noget i vejen for at du splitter dit kabel, eller kører signalet tilbage i de gamle kabler. Du kan samle dem helt alm samlemuffer

Det eneste du lige skal være opmærksom på er at dit DSL signal er noget følsomt over for støj specielt hvis du kører de lidt højere hastigheder, så når du samler i muffer, så sno kablerne sammen og så dem så ind i muffen og skru sammen. Det er heller ikke sikkert at de gamle kabler i dit hus er gode - men det er stort set bare at prøve sig frem, som regel virker det fint
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja, altid sno lortet sammen

Det kunne være rigtig fedt, men har fået at vide at man ikke må gøre det. Fordi TDC har et stik i éns hjem som de skal garantere virker. Det går ikke at du piller ved det.
Det er principielt set rigtigt, TDC har forsyningspligt og derfor er de ikke vilde med at man piller i deres installationer... da de SKAL sende en teknikker, men men altså nu er det jo ikke politiet som kommer ud og deler bøder ud hvis man rør ved telefonledningen, det er trods alt dit eget hus

Det du risikerer er at du får ødelagt noget og så skal der så en TDC teknikker ud og reparere og det kommer du så til at betale for hvis de kan se at du har pillet.... men altså, der sker næppe noget ved at du snor lidt rundt på nogle telefonkabler
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej klart, men ved ikke hvor glad udlejeren er for det hehe.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis