klinker

hej.. jeg skal til snart til at have lagt lagt klinker i brygers på et betonggulv med gulvvarme, men det stykke i døren er ikke støbt sammen med det andet gulv så der er det jo revenet. det er ca 2- til 3 månder siden at gulvet er støbt. mit spørgsmål går på om jeg roligt kan ligge klinker hen over revenen eller om jeg skal lave efter at reven ligger i en fuge, tænker på gulvet vil arbejde mere så klinkerne vil knæke hvis de ligger hen over revenen.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville lige armere det med en strimmel først, også lægge klinkerne hen over, evt med en mere flexibel klæber.

Men der vil altid være en risiko for hule klinker / revner i fugen henover revnen alligevel, men så har du da gjort lidt for at undgå det.
Jeg ville helt sikkert lave en gummifuge der, det kan sagtens laves, så det ser kønt ud. Hvis man går i trælasten og beder om en gummifuge i samme farve som gulvfugen, så kan det gøres så du ikke sådan lige ser forskel.

Jeg lavede for et par år siden klinker på et stort gulv i en kirke, her skulle det deles op i mange felter, for at undgå revner på kryds og tværs, da jeg til sidst lagde gummifuge i, kunne man ikke umiddelbart se forskellen. Så det kan lade sig gøre, hvis man får produkterne samme sted fra, så de kan matche farverne.

Mvh Thomas Hansen

Ligner gummifugen stadig den eksisterende fuge, for problemet er jo bla. at gummifuge og cement fugen ikke tager ens imod snavs over tid, så vil derfor normalt hurtigt skille sig ud.
hej
Nu er det et stykke tid siden jeg havde med tyske murere at gøre, men de har syd for grænsen et produkt, som jeg tror kan hjælpe dig. Det er en art gummidug,der limes på dækket og siden limer du klinker ovenpå. Dugen tager alle spændinger (tror jeg), og du kan lægge klinker uden videre bøvl.
Jeg spørger mig lidt for i morgen.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Annonce
hej
Glem det med gummidugen, det er ikke de vises sten. Den er til at optage evt spændinger i dækket, og ikke til at lappe overgangen mellem dæk og fundament. Så desværre.
Tag og lav en fuge som mureren94 beskriver ovenfor.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Hej,

Jeg har haft samme udfordring - men valgte en god klæber og lagde blot gulvet som normalt.. Nu her 3 år efter er der ikke det der ligner hverken revner eller løse klinker..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis