Peugeot 206 HDi SW St

Hej alle,

Vi er på kig efter vores 1. bil og har fået interesse for en brugt Peugeot 206 SW ST.
Hvor mange kilometer kan man forvente er tilbage i sådan en bil, som er velholdt, men stadig har gået imellem 140-175.000 km?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Hvis du bare passer lidt på den, så kan den nemt køre 300.00-400.000km mere ,uaset om det er en benzin eller diesel.

Min genbo kører 206 1,4HDI -det er ikke en SW ST, jeg mener den har kørt ca 250.000km , den kører hver dag og har kun fået almindelig service, han vil helt sikkert købe en HDI dielsel igen.
Yep
500.000km kan du selvfølgelig også forvente af nogle andre mærker.

Det her har jeg fra Google -
Peugeot 206 vel nok har markedets laveste driftsomkostninger - både på grund af dens driftsstabilitet, en god brændstoføkonomi og en høj gensalgsværdi.
Hvis den holdt som den skal så har du mange 100000 km i den i nu Det har du faktisk i stort set alle peugeot motor de er rigtig solide hvis de bare for skiftet deres olie efter forskrifterne ( strengt service ) En af grunde til både mazda ford suzuki jaguar osv. er begyndt og køre med peugeot motorer
Tak for de mange svar.

Vi hentede en 206 Sw'er fra 2005 som har gået 75.000 af en forhandler i Esbjerg og er glade for den - indtil i dag.

Da jeg ikke har nogen forstand på biler, havde jeg en ven med som stod for forhandling, betaling osv. Eneste jeg skulle var at sætte min underskrift. Vi prøvekørte bilen som virkede rigtig fin. Forhandleren var oprigtig og fortalte, at de ikke engang havde haft vognen oppe da den var kommet ind 24 timer før vi købte den.

Rookie mistake er jeg bange for nu. Er lige kommet hjem fra et Peugeot værksted med ret dårlige nyheder.

Venstre forhjuls fjeder er knækket
Der skal tilsyneladende nye sporestænger i, da der er begyndende slør
Evt. nye styrekugler
Tandrem og vandpumpe
Varmen i bagruden er gået så den skal også skiftes.

Anslået pris hos værksted = 20.000 kr.

Hvad pokker gør jeg nu? Har allerede bedt vennen om at kontakte sælger med henblik på udbedring af disse skader, men (fjols som jeg er) ved jeg jo ikke præcist hvad de har aftalt og hvad sælger siger. Hvad kan jeg forvente, kan jeg kræve at han betaler, annullere købet??

Gode råd modtages meget gerne...
Annonce
fyr ham vennen og køb en NY bil

 

Har du forhørt dig, ved forhandleren hvor du købte den, der er jo garanti på

mvh jens
Nej ikke endnu - men det sker i morgen. Kan jo self. være han er helt medgørlig, men man frygter jo altid det værste.

der er nok mere i det end som sådan. en 206'r der har kørt 15.000 om året er da ikke så ødelagt!!! enten har den gået 175000 eller kørt på hullede grusveje

 

De fejl du remser op er desværre helt normalt på de fleste Peugeot´r, især 206 og 307. Har selv lige købt en 307´r hvor jeg startede med at skifte bærekugler og styrekugler, bilen har gået 140000km og de fejl kommer altså ret tideligt i dens levealder så intet unormalt i det. At 20000 så lyder dyrt, og at en elbagrude mange gange kan reddes fra udskiftning er noget andet.
Men hvis du har en slutseddel er der som udgangspunkt 6 måneders"garanti" lige meget hvad sælger så ellers har skrevet i slutsedlen, han kan ALDRIG forringe købeloven.
Evt hvis der bliver nogen problemer meld dig ind i FDM så hjælper de altså rigtig meget.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis