Maling ovenpå PU-Skum

Vi har netop fået lavet nye trælofter og har i den forbindelse fået fritlagte hanebånd. Enkelte steder får hanebåndene/spærene igennem træloftet og omkring disse er der så blevet skummet på med PU-Skum.

Nu skal vi så til at male trælofterne og overvejer nu om vi skal lægge en tyndt lag sparten ovenpå PU-Skummet eller om vi kan spare en arbejdsgang og male direkte oven på skummet (naturligvis skære det til og give det en hurtig slibning så det bliver glat).

Vil skummet blive nedbrudt med tiden? Vil teksturen blive anderledes der hvor vi maler oven på skum i forhold til træet?

Mvh
Hans
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du maler skummet, så det ikke får lys bliver det ikke nedbrudt.
Hvis du ikke spartler, vil der jo være en del små huller, som der er i skummet.

(skummet tåler nok kun plastikmaling, medmindre du spartler det over først, med sandspartel eller lign.)

mvh jens
Super. Tak for svaret. Jeg tror jeg vælger at bruge de par ekstra dage det tager at spartle, pudse, spartle og pudse igen

Mvh
Hans
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvad med nogle træ lister rundt om hanebåndet?
Ja, jeg ville da også mene at det ville være noget pænere at lave afslutningen rundt om hanebåndene med lister som fuges ind til bjælkerne inden de males.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også