Maling?

Jeg står over for at skulle købe et større parti maling, til maling af et hus på 130 kvm (indvendigt), dvs vægge og lofter.

Ved et tidligere renoveringsprojekt i en anden ejendom købte jeg maling hos www.j-beckmann.dk på Amagerbrogade, som vel prismæssigt nok er noget af det laveste man kan komme ned på (tror jeg?). Det var sådan set også OK, men jeg tror/husker det som om jeg skulle give det nogle lag, og den måske ikke altid var så dækkende. Jeg kan huske at jeg fx gav et loft tæt på 10 gange, og stadig kunne se 'huller'.

Er der nogle der kan give tips til en god maling, som er god at arbejde med og har en god dækeven, uden at koste spidsen af en jetjager? Jeg ved Flügger vel nok er noget af det det bedste, men prisen følger jo også med der kan man sige.

Evt tips til online butikker - har bl.a. kigget på www.malbilligt.dk som forhandler Jotun, men kender ikke rigtig til mærket.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skal måske lige nævnes at væggene skal fuldspartles, samt gipslofter der skal spartles og begge skal have filt. Så hvis det var en butik hvor man også kunne få dette i en god kvalitet så man kunne købe samlet, er det selvfølgelig en fordel.
Især med maling får man hvad man betaler for...

Flügger, sadolin, og også Jotun, er alle gode fabrikater. (sikkert også andre)

Ofter er den dyre maling, meget drøj i brug, da den dækker meget bedre, og er betydelig mere holdbar, så på lang sigt tror jeg ikke den er så meget dyre.

mvh jens
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu ved jeg ikke hvor frisk du er på at drible en tur til Tyskland for at handle ind?

Da jeg for 3 år siden skulle male hele vores "nye" hus, boede jeg i Tyskland. Derfor, og på grund af prisen naturligvis, valgte jeg at købe maling dernede. For 1500 Kr. havde jeg maling til hele huset, godt 180m2 i grundplan. Lofterne skulle ikke males. 

Det jeg brugte, købte jeg hos et byggemarked dernede, der hedder OBI.
De kan findes på www.obi.de

Jeg brugte forskellige typer, alt efter hvilke rum der var tale om.
Til Køkken/Alrum, brugte jeg en der hedder Glanzlatex og til andre rum en der hedder Seidenlatex.
Som sagt er det 3 år siden, at vi malede. Min erfaring med denne maling er, at den er rigtig god, vaskbar og slidstærk.
Den smitter ikke af, når der vaskes af. Og Glanzlatexen vaskes tit af, da den er i køkkenet.
Jeg har taget et par billeder, i dag, af de 2 typer. Den blanke maling som du ser på det første billede er blevet vasket et utal af gange. Væggen er 1 meter fra vores kogezone/kogeø. Jeg synes stadig det ser godt ud.
Vi havde fået en rids i en af væggene, men det pletmalede jeg, med "let" penseludtågning. Det virkede perfekt, kan ikke ses.
Prisen er bare i orden. 10 L. af Glanzlatexen koster godt 400 Kr.
Hos OBI kan du selvfølgelig også få filt og klæber m.v. til OK priser.

Her er kataloget med det maling som jeg har brugt. De sælger stadig den type:
http://www.obi.de/de/angebote/4074/...talogTitle

Vær opmærksom på, at det er meget vigtigt, at vaske væggene ned, inden du maler, for at opnå bedst vedhæftning. Specielt vigtigt, hvis du maler ovenpå gammel maling og med Glanzlatex.


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det skal nok passe at maling er langt billigere i Tyskland.
Grunden til at det er alt for dyrt i DK er at der er utroligt mange steder du kan købe maling. Der er rigtig mange malermestre der har småforretninger. Så er det fritidsforretningerne. Og så er der alle byggemarkederne og en del tømmerhandler.
Og så er der lige internetbutikkerne.
Så skal priserne jo blive høje med alle de udsalgssteder.
Men der er ingen reel konkurence på markedet. At en litter maling skal koste op mod 200 kr er jo raplende. Det koster kun 20 kr at producerer selve malingen. Incl. dåsen.

Og det er altsammen noget jeg tror. For jeg kan ikke dokumenterer det.
Men jeg ryger altid op i det røde felt når jeg skal købe maling. :o)
Det har såmænd været dokumenteret i TV, for nogle år siden.

De kendte mærker sælges, med en lidt anden indpakning, for ca. det ½ af prisen, hvis det f.eks. sælges i Polen.
Indholdet af de forskellige malingtyper, blev vurderet og testet af en faglært maler, der ikke kunne se nogen forskel overhovedet.
Priserne er bare justeret i forhold til det marked, som malingen skal afsættes på.

Det er der iøvrigt ikke noget nyt i.
Tror du f.eks., at prisen for en BigMac menu er den samme over hele verden? Nej, vel?
Jeg har rejst i mange lande og nej, det er den bestemt ikke. Og sådan er det med alle varer.

At det så naturligvis er billigere, at købe ind i Tyskland, er der jo heller ikke noget mystik i.
Der er trods alt et kundepotentiale på 80 millioner mennesker. Det gør at der kan masseproduceres.
OBI i Tyskland har f.eks. 330 filialer.... de får nok solgt en del af deres maling, som i øvrigt hedder Classic, altså den type jeg brugte. + efternavnene, Seidenlatex og Glanzlatex.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Har selv købt alt hos Beckmann i lyngby, sværger simpelthen til deres maling da den dækker godt og er meget behagelig at arbejde med. Selve malingen er af mærket Veveo, som vist nok skulle være et tysk mærke ??

Der er mig bekendt ingen sammenhæng imellem J.beckmann og beckmann (www.beckmann.dk) det er sidstnævnte jeg benytter, prisen er i forvejen lav - og de giver 10% hvis man køber større ind

Personligt mener jeg ikke at f.eks. Flügger er pengene værd, set i forhold til Veveo malingen snakker vi mindst dobbelt op på prisen, og det kan ganske ikke forsvares
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det er lykkedes mig at forhandle mig frem til 20% rabat på alle Flügger's listepriser i en Flügger butik nær min bopæl.

Jeg har lavet en hurtig sammenligning på priserne på 10L maling i glans 10 fra Flügger med 20% rabat samt fra webmaling.dk og malbilligt.dk. Og her kommer Flügger faktisk ud som den billigst når rabatten er fratrukket.

Men ifht Beckmann maling fx som har en liter pris (ved 10 liter glans 10) på kr. 54, så skal jeg hos Flügger give kr. 85 pr liter. Altså en difference på kr. 31 pr liter.
Og altså stadig mere end dobbelt så dyre, selvom du får rabat, i forhold til kvalitetsmaling fra OBI.
Utroligt at folk tror at Flüggers skulle være bedre end andre kvalitetsmalinger.
Det er det der i PR verdenen hedder "Branding".... og folk hopper på den
Som tidligere beskrevet koster Flüggers maling, f.eks. i Polen, det halve af hvad den koster i DK.
Ikke noget at sige til at de kan give "rabat". Men stadig være ustyrligt dyre

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hej. Jeg bruger også J-bechmann på Amagerbrogade. Har malet over 300 m2 hus og er godt tilfreds. Det er Yunik maling han sælger, og det er et flugger produkt. Jeg syntes kvaliteten er god, og prisen rigtig, så der villle jeg fortsætte med at handle hvis jeg var dig, og du bor på Amager.
Ang Flugger rabat på 20 procent... Det kan alle få... Dem der er kloge nok til at spørge skulle generelt gerne få det. Har endnu ikke hørt om nogen der ikke har kunnet få 20 procent, når de har spurgt.

JBR, ang maling. Fluggers vægmaling er generelt bare bedst. Ikke, at der ikke er andet der kan bruges. Det er der skam, men Flugger er langt det bedste. Beckers, sadolin, beck&jørgensen, sigma, dyrup osv er alle fine og gode malinger. Men Flugger er bare bedre, ville som prof til en hver tid i mit job foretrække Deres alm vægmalinger (her tlaes 5, 7, 10 og 25er) frem for de andre.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også