forbremser på Passat

Hejsa
Jeg har lavet bremser på min Passat 1,9D fra ´91.
Den har fået nyeskiver, klodser og kalibre foran.
jeg er sikker på den er luftet ordentligt ud
Jeg har (og havde følgendeproblem):
Mine skiver bliver brændvarme under normal kørsel, også selvom jeg kører ud af lande vejen uden at bremse, triller farten af og går ud og mærker på skiven kan man mærke den er glohed. Varmen forplanter sig til fælge m.m.
Det er lige som om bremseklodserne ikke slipper skiven ordentligt når man slipper bremsen.
det er galt i begge sider.
Når motoren er stoppet er bremsen benhård og hjul kan drejes med en hånd når de hæves. følessom om de slipper momentant når bremsen slippes.
Hvis man starter motoren kan man pumpe bremsepedalen og den kan hvis man forsøger, trædes helt i bund.......
Der er ikkelækager nogen steder og den bruger ikke bremsevæske.
Den bremser heller ikke overbevisene.
Min spørgsmål er:
Hvad kan dette være?
Min svoger (der er mekaniker) mener det kan være bremse forstærkeren?
Hvadmener I?
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udfra udelukkelsesmetoden så er der jo intet andet tilbage, du har jo skiftet alt andet. Du risikerer at du skal have nye skiver een gang til hvis du ikke gør noget i en fart. De bliver skæve.

Er den dyr sådan en bremseforstærker. Prøv evt. ebay.de. tyske reservedele er ofte 50 % billigere end de uoriginale i danmark. Du skal bare kende det originale reservedelsnummer så går det nemt.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
var problemet der også inden du skiftede bremser? er caliberne nye?

Sletskov

Næsten sikker på at de ikke glide rettigt i caliber.

Er caliberen renset og smurt med det rigtige fedt. Ellers kan caliberen også være defekt. Der kan med fordel købes en renoveret.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Læs indlægget, der står har fået nye calibre.
Hvordan kan det være slangerne, forklar venligst. Jeg er ikke mekaniker, så jeg lærer også af andres erfaringer HVER dag.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
bremseslanger kan være def indvendige, feks er der nogle klythoveder der monterer en svejsetang på slangen ved udskift af kalibre, for ikke at der skal løbe væske ud... der hvor tangen evt har siddet, kan slangen NEMT være def, dvs at når du bremser "udvider" proppen sig, og klapper derefter sammen, dog stadig med begrænset gennemgang, dette kan give de problemer du beskriver, men der med ikke sagt at det med garanti er dit problem..

Sletskov

Hej Igen
Ja kalibrene er nye. det er en ombytnings (renoveret). De er smurt med tilhørende silikone fedt og glider godt. alt er nyt i de bevægelige dele på hjulene, så jeg tror problemet er andet steds?
Det er vel også det undertryk der bliver på bremse stemplet når man slipper bremsen der skal gøre at klodserne trækkes lidt fri af skiverne tænker jeg?
Hvordan kan det være bremseslangerne?
Og jo, den er kørt på p-plads indtilproblemet findes så jeg ikke igen skal have nye skiver på (er dog ikke så dyre).
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Som Sletskov så nydeligt har skrevet,hvis slangen er defekt kan den klappe samme, når væsken skal retur.
Hvis du har ventilerede skiver kan du have fået for tykke klodser på.
René
Hej Igen

Nu har bilen været til mekaniker.
Min bremsehovedcylinder var også defekt. ny blev sat på.
Den bremser nu rigtig godt, men mine skiver bliver stadig meget varme, selvom jeg ikke bruger bremsen. varmen forplanter sig til fælgen som bliver håndlun.
Er det måske også slangerne? varmen kommer vel fra friktionen mellem skiven og klodserne hvis klodserne ikke kører ordentligt fri af skiven?
Men hvor varme er det mon tilladeligt af dette bliver ved normal kørsel. Har en Skoda Felicia også og her bliver bremserne ikke varme. her er skiven nærmest kold.
Kewin

 

Assumptions is the mother of all major fuck-ups !!!

Skiverne skal ikke være meget varme, undtagen lige efter opbremsning.
Efter en stille og rolig tur, skal der ikke være nogen særlig varme på færde, ganske som på din Skoda.
Jeg har, ligesom svoger, mistanke til din bremseforstærker ikke slipper helt. Det kan være stangen imellem forstærkeren og hovedcylinderen er lige lang nok. Bare en halv mm vil være problematisk.
Jeg tror ikke på slangen, da det åbenbart er begge forhjul, der bliver varme, og de kører sikkert ikke med en fælles bremseslange.

Du kunne jo eksperimentelt slække opspændingen af hovedcylinderen et par millimeter og så fornemme om det ændrer på sagerne.
Gør det en forskel, er det stødstangen, der er for lang, og den må kortes op.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis