Skab skal op - hjælp til skelettet?

Hej! Jeg skal sætte et skab op i mit køkken (se billede). For at få udsugning til at gå bagom skal jeg bygge et skelet, som skabet skal sættes på. Det bliver ca. 20 cm ud fra væggen Så det skal jo kunne holde noget. Jeg har ikke prøvet at lave en sådan omgang før. Hvor tykke/hvilken bredde skal listerne (eller hvad et kaldes) til skelettet have? Og kan det bære vægten hvis listerne bare stå retvinklet på hinanden, eller skal der være nogle der også går på tværs/på skrå? Tak tak


6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hænges det fast fra loftet og væggen, så burde det kunne laves i alm. lægter.
38 x 57mm skillerums lægter.
Noget af det billigste træ du kan købe...
Perfekt. Og vil det være fint at bygge det skelet med x- y- og en z-akse retvinkelt på hinanden eller skal der være noget der går på skævt på tværs? Skelettet skal jo laves som et ca. 20 cm dybt tredimensionelt rum.
Så længe det hænger ned fra loftet, og støtter af ind til væggen også, vil jeg mene det skulle holde uden større problemer.
Skru lægterne sammen med sømvinkler.
Jeg havde egentlig tænkt mig at skrue fast til bagvæggen, men også den væg, som på billedet er lige til venstre for skabet. Er det ikke lige så godt som loftet? Loftet er sådan noget underligt noget, som man ikke rigtig kan sætte noget fast i. Det er sådan nogle tynde plader. som nærmest smuldrer. Væggene er til gengæld mursten.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis