KitchenAid røremaskine fra USA

Mojn LDS'ere
Jeg pønser på at købe en US KitchenAid røremaskine. Men der er jo evige problem med spændingsforskellen US 110v og DK 220v. Jeg har set på diverse omformere man kan købe herhjemme fra bla. batteribyen og brinck elektronik.

Men er det muligt at ændre på selve maskinens indmad så man slipper for en ekstern box? Jeg har aldrig selv skilt én ad men der kunne jo være nogen herinde med lignende tanker eller erfaringer.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg mener at der findes en dansk version af maskinen.

men det kræver nok at du skal udskifte motoren og styring.
i maskinen.!
Der er også lige det lille problem a netfrekvensen i USA er 60 Hz og 50 Hz i Europa.
I bedste fald så kører den med 5/6 af hastigheden og i værste fald så kører den ikke (hvis der er noget elektronik der er afhængig af netfrekvensen)...

En 220-110V transformator der er stor nok til at den kan trække røremaskinen er hverken billig eller pæn at se på, så der ryger nemt 500-1000 kr til sådan en.

Så er der told/skat der sikkert også vil have deres andel

Har du checket priser andre steder i Europa, det er ofte billigere at købe hvidevarer i Tyskland eller i England

Skal det endeligt være, så foresvøber det mig at i Alaska bruger de 220 V i stikkontakterne, så prøv eventuelt at købe der ;-)

/Hideout

 

Kan du ikke bare købe en europæisk røremaskine - Er kitchenaid noget særligt, udover at den er dyr, og er frygtelig godt markedsført???

Jeg brugte for år tilbage knap 3kkr på en electrolux assistent - den model der for mange mange år siden hed 'Ballerup' - nogen forsøgte dengang at overbevise mig om at jeg skulle købe kitcheaid, men kunne reelt ikke argumentere for valget... Har så sidenhen set et kort klip på discoverys 'how it's maide' eller lignende, om produktion af kitchenaid, og må sige det ikke har gjort mit indtryk af maskineriet bedre....


/ Claus

Hvis du importerer fra USA kommer du med 99% sikkerhed til at betale told + moms hvis den skal sendes hertil. Jeg er ikke helt sikker på tolden da den varierer afhængig af produkttype, men det er typisk omkring 5% så:

1666 kr + porto.. vel ca. 2000 kr
told ca. 100 kr
moms ca. 525 kr
Postdk behandling af told/moms 150 kr
ialt ca. 2775 kr.. eller ca. samme pris som fragtfrit leveret fra wupti.com

Dvs. at du ikke har sparet noget som helst, dertil kommer så problemer med strøm (de fleste maskiner laves nu så de kan køre på 110-230V) og evt. garanti osv..

Der er længe siden jeg som privatperson opgave at importere noget som helst fra USA, det kan simpelthen ikke betale sig, kig derimod på england - f.eks. ebay.co.uk.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
claushillger.

ballerup. rørmaskine den med armen til rør udstyr såsom dejskraper og dejrulle.
i skålen af rustfri stål.
de er meget robust så de kan holde til meget.
bare grip armen og smid den på højkant på køkkenbordet.
så har du kødhakkeren frem og klar til montering.
og den kan "tygge" 10 kg. kød i timen.
og det var min bedste stykke "legetøj" i køkkenet tit fig jeg lov til at hakke kød i den
der var voksne i nærheden og piskede i sovsen og lavede
dunserne. (frikadeller)
dag jeg var omkring 10 år og den var meget sikker "hullet" i kødbakken hade.
en størelse at den var lille og lang nok at jeg ikke kan nå ned til sneglen.
med død motor og stikket ude.!

og jeg har en ballerup balletto håndmixer de er ikke til at slide op.
og er kraftig. 170watt. og jeg har en original manual til den.
den kan bruges til at pudse sko og bore huller med max. 5mm. i træ.!
men jeg er på jagt efter "ekstra tilbehør" til den.
bland andet "stavblenderbenet" borepatron med "piskeris skaft"?

flere af de el aparater er universelle der kan købes det er stort set
kun stikket det er forskellen. i det lange løb.!!!
jeg lukker den her og køber nok en DK model. Men tak for input fra alle
Hej Mads, Jeg har taget min Roere maskine med hjem fra USA og kommer til at "eksperimentere " med den for at faa den op at koere her. Jeg har taget den med i mit flytte gods. Jeg fortroed at bringe mine haarde hvidevarer ,men lad os se hvordan dette gaar. Jeg har naesten alle mine andre ting som stoevsuger, ovn, rotesseri osv koerer alle paa omformere. 1500W 200kr.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis