Hvilken akku-bore/skruemaskine?

Godaften Sagen er den at fødselsdagen snart er oppe over og at folk spørg om ønsker, så jeg er gået igang med at komme på ideer. Da jeg normalt ikke mener jeg mangler noget, betyder det jo så at der ikke er mange af slagsen. En ting jeg længe selv har gået og tænkt på jeg ville købe var en "Ordentlig" Akku- bore/skruemaskine, og med det mener jeg ikke en af den type til 500 kr. Har arbejdet i Jem og Fix og kender alt for godt til hvordan en maskine i en sådan prisklasse ikke kan holde til slidtage Men da jeg ikke har så meget forstand på hvad der er godt og hvad batteriet helst skal være på af Ah osv. vil jeg hellere høre folk ad som har det Jeg går lige nu og arbejder som tømrer hvor Dewalt er mærket på stortset alt elværktøjet som vi bruger. Derfor helder jeg også mest til dette eftersom jeg ved hvad det kan holde til . Men hvilken model skal man gå efter. Maskinen skal bruges til gør-det-selv ting på et rimeligt aktivt niveau. Budgettet er max 3000 kr. Håber i lige gider vejlede mig, så man får noget ordentligt nu når man alligevel er oppe med pungen Mvh. AdlerT
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Makita BHP451 er en super maskine. Jeg har både en bhp 451 og en dc 925 fra Dewalt. Makitaen er MEGET skønnere at arbejde med. Den er noget lettere og går meget bedre i gearvælger.
Eneste sted dewalt vinder en lille smule er på omdrejningstal i 2.gear her kører den hurtigere end Makitaen.

Jeg er aldrig blevet rigtig glad for min Dewalt hvorimod jeg er helt vild med min Makita.
Så jeg kan kun anbefale Makitaen

Jammen hvis du er tilfreds, med de Dewalt i bruger på arbejde, så er det vel et udmærket valg.

Så kan du vel også få den til en ok pris

Køb endelig med LI-ON batterier.

Men det er jo den rene religion med akku værktøj.

Jeg holder mig til Makita, det har jeg aldrig, haft dårlige erfaringer med.

 

mvh jens

Om mærket er Makita eller DeWalt har intet at sige da jeg ikke er religiøs inde for akku værktøj.

Det jeg blot ville med at nævne mærket var at fortælle at jeg søger seriøst værktøj altså hverken "Falke","Power Craft" osv

@Løkke - Nu bed jeg jo lige mærke i det er en slagboremaskine, er ny inde for faget så har det nogen ulemper om det er slag eller ikke er?
Btw. jeg ved hvad fordelen er

@Je-ns - Fordi man har en model på arbejdet er jo ikke ensbetydende med det er den bedste men ofte fordi der er lavet et godt tilbud til firmaet .
Da det ønskes som gave, regner jeg ikke med min familie kan købe det gennem firmaet, ville ellers være luksus

Tilbudet lyder da meget godt og der er meget at spare, men har egentlig kun brug for maskinen så selvom der er noget at spare er det jo dumt at købe noget andet man ikke har brug for
De er nok mindre kendt for netop akku boremaskiner, men Metabo SB 18 LTX var mit valg sidste gang over både Dewalt og Makita. Ikke et valg jeg har fortrudt. :-)
Jamen nogen ulemper.. Tja det eneste jeg kan komme i tanke om må være vægten. Jeg syntes det er lækkert man lige kan slå slag til på sin akku.
Makitaen har tre "modes" én til boring uden moment, én til skruning med moment og én til slagboring.
Makita er kendt for rigtigt gode skruemaskiner.
Dewalt er kendt for et stort markedsførings budget.
Bosch er også fint
Alle tre er rigt repræsenteret hos håndværkere.

så kommet Aeg, Metabo, Hilti osv.
er alle gamle kvalitets mærker. AEG og Metabo ligner utroligt meget hinanden (som skoda og vw).
Hilti laver gode maskiner. men jeg syntes ikke de performer så godt som de første tre. værktøjet er dog super lækkert.

En elektriker jeg kender er lige gået over til Dewalt. Han kunne kun komme med en "rationel" forklaring og det var at hende i den gule stramme kjole var for lækker (carl-ras salgs messe i brøndby).

sidst men ikke mindst skal det nævnes at alle mærker har deres stærke og svage sider.
Makita er generelt værktøj i en rigtig god kvalitet.
Bosch stiksave, bajonetsave og borehamre.
Dewalt rundsave
Metabo boremaskiner

Når du nu skal finde din maskine. så find en med stål borepatron. Bosch bruger kun plast borepatroner. men de gode modeller der kan den metal dims der sidder ude i spidsen af kappen på borepatronen rotere frit.

Jacob
Har en god gammel Makita 6337DWDE... det er selvfølgelig en gammel model med de forkerte batterier (NiMH)

Men pointen var at hvis jeg har et stykke elektrisk værktøj som er blevet mishandlet i flere år... tabt ned af trapper, glemt ude i regnen, belastet ud over enhver rimelig grænse... boret med giga store hulbor i mursten osv... jeg har endda brugt den som hammer engang.. jamen så er det min Makita skrue/bore maskine - jeg fatter ikke den stadig er i live og stort set ser ud som den gjorde da jeg fik den... kommer nok aldrig til at købe et andet mærke men kunne dog godt tænkte mig en af de nye modeller med lithium batterier

Den drejer stadigvæk frisk hovedet af en hvilken som helst skrue, og den klarer også fint en karmskrue

Jeg tror også dewalt er fint, men Makita de kan i hvert fald lave noget kram der holder

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Det lyder til at DeWalt er godt, men måske er så populært som det mest af alt pga. dets navn

Er glad for så mange svar, og da også diverse anbefaliner. Mange vælger dog at anbefale modeller fordi de er på tilbud og derfor er et godt køb

Problemet er jo bare at det ikke er et her og nu køb så det jeg søger er svaret på "modellen" som alle bare ønsker uanset om den er på tilbud eller ej

@Frw det er lige netop derfor jeg vælger at bruge det ekstra på en maskine. De holder altså bare hvad fanden man bruger dem til
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis