Passaten staller

Min gamle Passat har pludselig fået nykker. Først begyndte den at hakke, og så gik den i stå - som om den pluselig var kørt tør. Men det er den ikke. Det virker som om, det er benzin-tilførslen, der er gået i kludder. Men hvor starter jeg lige med at kigge. Det er en ældre dame fra '95, det drejer sig om.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne være tilstoppede filtre i benzinsystemet. Hvis det især er, når den skal præstere lidt mere f.eks. ved accelleration eller op ad bakke, tror jeg tampen brænder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nå, det lader til at sidde bagi, mellem hjulene, lige foran tanken. ØV. Den har ellers kun gået 320.000.
Så må det helt klart være en reklamationssag!
Hvis det kommer uanset belastning, kan det være vacuum i tanken pga. tilstoppet udluftning.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej, det opstod når den kørte op ad bakker med pløkken i bund. Og der er masser af udluftning i tanken, og filteret er sansynligvis ikke skiftet de sidste 200.000. Sevicemanual siger: Skift hver 50.000. Så skal vi ikke bare konstatere, at det egentlig har gjort det meget godt.
Annonce
Der er godt med gennmtræk i filteret, så der er det åbenbart ikke galt. Falckmanden sagde, det nok var bezinpumpen, så den står næste på undersøgelseslisten. Kan se på nettet, at der er flere, der har haft det problem.
Hvis benzinen fosser kraftigt ud af benzinfilteret, er det næppe pumpen.
Prøv helt oppe ved motoren og se, hvad der kommer ud af benzinrøret der, når pumpen kører. Miljømæssigt vil det nok være en ide, at opsamle udstrømmende benzin i en beholder.
Hvis benzinen kommer ud i en god kraftig stråle, må der være en anden forklaring.

Med venlig hilsen
ktm

 

Og undlad at ryge imens

 Mvh Henrik

Så er pumpen skiftet. Den ville kun køre, når den blev holdt på hovedet, så det blev i længden lidt upraktisk. Det er åbenbart et svagt punkt på Passater, kan jeg se på nettet. Men den koster 2000. ØV!!!! Men jeg gad ikke eksperimentere med en brugt - den står nok også af ret hurtigt, så derfor blev det en ny.
Alt det gode, varer som bekendt ikke ved!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis