propper?

hej skal til at sætte lidt propper men kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal plasere dem... er der nogle forslag???? stykket er lavet som et stykke limtræ så det skal holde lidt men ikke alverden.... men skal jeg sætte dem i en lige linge eller skråt????? må også se lidt pænt ud...

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den må vi lige have en gang til, hvad er det du kalder propper hvad skal de bruges til ?

V.h.  Håndværkeren
ja det er skruge hullerne jeg mener måske et lidt dårligt opstillet sporgsmål men er lidt i tvivl om (mønstret) hvis man kan kalde det det......... og ville gerne have jeres mening......
Hvis det er din karm /lønning du vil skrue fast, skal det gøres nedefra og ikke oppefra for så svækker du laminatet. Du kan vælge imellem at skære nogle klodser af eg eller lignende hårdt træ, det skal være små vinkler og årene i træet når de er monteret imellem spant og karm skal være 45 grader i forhold til den lodrette. Du kan også bruge nogle rustfrie vinkler imellem karm og spant. Galvaniserede skal være varmtgalv. ellers holder de ikke til saltvand.
laminat der er sku ikke laminat det er masiv eg der er limet sammen af lister på 20x20mm. det er lavet for at pynte lidt på den gl. lønning da den har været meget grim og ikke hunne schines op men ellers frisk....
Annonce
Du kan købe færdige propper.. det vigtigste er vel at du sætter dem ens.
samme afstand mellem propper og nøjagtig samme afstand til siden og så ikke gennem limningen.

De kan nok findes i mindre partier end her

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

HØM HØM er træ der er limet sammen ikke laminat eller er det moget jeg har misforståden?
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

det kan godt være men i mine øre er laminat en form for plast.....
Skrevet af tllarsen på 21 sep 2010 16:06
det kan godt være men i mine øre er laminat en form for plast.....
Laminat er mange ting, også egetræ der er limet sammen til en lønning, den er jo lamineret sammen af lameller /tynde lister !

ok så blev jeg det klogere
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis