Hvorfor er der kun varme i øverste halvdel af radiatoren

Hej jeg har et valiant gas fyr fra 84 ( har aldrig haft problemer før )
Mit problem er der er kun varme i halv delen af radiatoren  radiatorne er blevet udluftet
der sidder en grå boks under fyret  hvor der står auto  manuel  kan den være problemet  den virker nemlig ikke altid ??  der er et rør der drypper vand ud af  i bryggers det kommer fra loftet og går gennem væggen ned i kloak   jeg har på et tidspunkt fået en smed til at lukke så der ikke længre dryppede vand ud af røret  kan det være problemet

håber på gode svar fra jer derude onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/smile.gif" width=20 height=20>


lotte

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er meget normalt, radiatoren kun er varm i den øverste del, kun hvis der virkelig er lukket op, bliver den gennemvarm...

mvh jens
Jeg håber ikke at det rør du har fået lukket er dit overløb. For hvis dit varmesystem kommet til at koge så risikerer du at hele lortet exploderer.

Hvis ikke din radiator bliver varmet igennem ved fuld opskruet, så har du muligvis ikke gennemstømning nok. Du har muligvis et partikelfilter monteret i nærheden af dit fyr der trænger til rensning.
de kan se således ud:
http://dk.varme.danfoss.com/xxTypex/59445_MNU17446050_SIT20.html

mvh Henrik
Hej tak for svarene
Til Henrik
Jo jeg har sådan en dims som du hentyder til
nu er mit spørgsmål kan man rense sådan en eller skal man købe en helt ny ?????

Hilsen
Lotte

lotte

man kan godt rense det og evt skifte filter samt anlægget skal tappes af medmindre der sidder 2 stk. afspærninges ventiler så man kun "lukker" ned for snavssamler, vil dog nok bede dig om at hive fat i en et vvs-firma
men det kan være at dit anlæg også¨skal skyldes igennem.


Alle kan gøre det, men hvornår gør de det.

Det filter kan man godt rense med vand på. men man vil spilde noget vand.
luk af for ekspansions beholderen, åben filtret og hold en klud på. få en til at rense filtret. i med filtret igen. og du har spildt under 5l vand. dem skal du selvfølgelig efterfylde.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis