lydisolering

Hej Folkens.
Jeg er i gang med en større renovation af lejlighed og ønsker i den forbindelse at lydisolere væggen til min nabo. Mit spørgsmål er ganske simpelt: Får jeg noget ud af at lime rockwool bats på væggen og herefter beklæde med 1 (måske2) lag gips? Altså undgå at lave skelet, og sætte gipsen direkte på rockwool, på væggen...? Jeg vil tage så lidt plads fra stuen som muligt, derfor denne idé, som jeg ikke ved om er holdbar?

På forhånd mange tak
-Bextar
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skader ikke.
Men du har glemt at fortælle hvad det er for en væg, det må være et lejlighedsskel. Af sten eller beton.
Det kan muligvis laves med såkaldet Varmevægsplader som er gipsplader med pålimet mineraluld.
Men om det er bedst at bruge pengene på et lag gips+ isolering eller f.eks 3 lag gips ved jeg ikke.
Men gipsplader er billige.Og jeg trpr ikke at du kan lime først mineraluld og siden gipsplader på væggen. På forsvarlig vis.
Jeg kan ikke lige vurdere hvor meget du vil få ud af det du har skitseret, men jeg ved at det vil være en del bedre at bygge et skelet, der skal stå frit i firhold til muren ind til naboen. 10mm er alt rigeligt, det må bare ikke røre den anden væg. Isolering og derpå mindst to lag gips, gerne 3 lag. Grunden til den megen gips er at få den nybyggede væg gjort så tung som muligt.
Alt dette hjælper dog ikke en hujende fis, hvis lyden inde fra naboen kommer ad andre veje.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis