Fugt i bordplade under silicone fuger.

Hjælp! Jeg har for 3-4 måneder siden "hæftet" min køkkenvask fast til min bordplade (træ) med en klar silicone fuge. Til min forargelse har jeg nu opdaget, at der langsomt breder sig en mørk stribe ved den ene kant -hvilket kunne indikere at pladen ikke var helt tør da jeg lagde siliconefugen. Mit spørgsmål er derfor: Hvordan kan jeg lettest fjerne siliconefugen fra vasken/bordpladen uden alt for megen bøvl? Og skal jeg være ekstra opmærksom på noget inden jeg lægger en ny siliconekant? Mvh. Martin
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den mørke stribe langs kanten kan indikere at det vand der uvægerligt kommer ved siden af vasken, ikke bliver tørret af. Ved en træbordplade skal alt vand tørres af hurtigt, og må ikke lades ligge. Mit gæt er at den mørke stribe er opstået langs den samme side som blandingsbatteriet er monteret. Iøvrigt kan jeg bedre lide at tætne med bitumen end med silicone.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu var det jo snedigt om du fortalte hvad slags træ det var og hvilken overfladebehandling du har givet pladen. Og hvilken vasketype og monteringsmetode.
Men det gælder generelt at du skal skære ud for vasken og derefter behandle i den formnødne afstand fra hullet og gerne osse i selve snittet.
Og gør det rigeligt, der går lang tid før du kommer ind under den vask igen. Normalt.
Silikonen skraber du bare af igen. Med et skarpt stemmejern eller lign.
Øvelsen hedder altså op med vasken afskrabe silikone, behandle med olie, sæbe, lak, voks eller hvad man nu kan finde på at smøre på sådan em plade.
Silikone hæfter ikke olie, sæbe osv. Så måske skal du have fat i noget specialhaløjsa til fugen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis