Fugt i vores kælder, hvad gør man ??

Andet end at sætte sig ned og tude  Vi har efter sidste vinter haft specielt et fugtigt værelse under vores trappe, hvor der nu er store fugtplamager, afskallet maling og mug/svamp.

Hvem kontakter man for rådgivning inden dette går ud over resten af huset, trappen etc.
Håber det er nogen der har gode råd og erfaring. Også gerne til hvad man kan gøre uden at det koster en krig.

Mvh
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!
Prøv søgefunktionen med kælder og fugt osv.
Det er det lille hvide felt helt oppe til højre, med et lille, ikke særlig tydeligt forstørrelsesglas til højre for.

Det er et emne, der hele tiden er oppe og der er mange timers mere eller mindre sørgmodig læsning, men ingen nemme og billige løsninger. Det er og bliver noget møg, men det vil næppe hjælpe at overgive sig til fortvivlelsen!

Men ellers er det jo murer- og entreprenørbranchen, der burde have ekspertisen. Årsagerne er desværre så mangfoldige, at det er næsten håbløst at komme med løsningsbud på, uden at kende forholdene eksakt.

En ting er dog helt sikkert, og det er at overfladevand, herunder afledning af tagvand, skal ske væk fra huset og ikke, som man undertiden ser det, hen imod huset.
Få klarlagt om afløb, lyskasser og terrasser er konstrueret rigtigt og er i orden.

Held og lykke.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nemlig ja.
Der er rigtig mange mulifgheder. Hvis det kun er en enkelt plamage på en væg kan det være noget så simpelt som en stoppet eller revnet tagnedløbsbrønd
Hej Silas

Hvis den er helt gal i hjørnet i din kælder, kan det som hpox antyder nemt være galt med din brønd, hvis der er placeret en sådan umiddelbart på den anden side af væggen - men hvis du er "heldig" kan det også være et brud på vandlåsen, hvis dette er tilfældet så vil jeg anbefale dig og kigge lidt i dine forsikrings papirer, for de fleste selskaber dækker brud på vandlåse, dog dækker de sjældent en defekt brønd. Ligeledes dækkes følgeskader heraf også.

For at vurderer dette, så skal du se ned i din brønd - hvis vandspejlet står over udgang på brønden, så er den umiddelbart ikke defekt, hvis der intet vandspejl er eller dette er lavere end udgangen, så er der en stor chance brud på vandlåsen (dog kan brønden jo også være defekt)

Alt dette er selvfølgelig kun til hjælp, hvis og såfremt der er en brønd udvendigt, hvor problemet opstår indvendigt - men hvis det er sagen så er det jo ikke dårligt og kunne få dækket skaden af forsikringen - vi taler hurtigt 10-15.000 kr. ex moms

Med venlig hilsen
MLB-Entrpriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Tusinde tak for svar, vi må starte fra en kant af. Jeg kan se der er rigtig mange der har skrevet om dette tidligere (tak for tip til søgning) og se om ikke vi kan få bugt med problemet.
Det er dejligt at I vil bruge Jeres tid til at komme med råd og ekspertise !!!

Mvh
Jeg har lige været ude og renovere en kælder med fugt, vi fik lave en analyse af OBH-Gruppen.

Når du får lavet en analyse ved dem, sender de også materiale om hvordan du behandler vægge, gulve, osv. For at komme skimmelsvampen til livs.

Jeg skal lige i samme omgang sige, at i bør ikke bruge rummet, når der er tydelige spor af svampe vækst, der er god chance for at få problemer med helbredet. Da det med stor sansynlighed er skimmel.

Mvh Thomas Hansen

Annonce
Hvis man har en ældre brønd, ved hjørnet af huset, er der så altid en vandlås ved afløbet af den? Jeg mener at kunne huske at der ikke var det ved den ene, da jeg i sin tid havde gravet ud omkring den. Der var bare et "lige afløb".
Jeg har nemlig fugt i hjørnet af kælderen, ved en anden brønd, og jeg har brønden mistænkt. Der er dog vand i den, men jag kan se afløbet.

mvh jan
Hej Jan

Du kan tage en tommestok, hvor du vinkler det første led, så kan du "lede" efter udgangen på brønden - hvis vandspejlet er over udgangen, så er der normalt ikke noget galt med brønden, men hvis vandspejlet står under udgangen, men der stadig er vand i brønden, så kan det meget nemt være vandlåsen. Så måske har du en forsikringskade i det ene hjørne som jeg læser det du skriver - men du kan ringe til forsikringen og få en kloak mand ud og kigge på det, hvis ovenstående er tilfældet.

Med venlig hilsen
MLB-Entrepriser

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

Tak for svaret,- Vandet er helt sikkert under udgangen. Jeg vil undersøge nærmere om forsikringen dækker,- og lade være med selv at gå i gang med graveriet Havde jeg haft i tankerne.

mvh jan
Du må lige vende tilbage til denne tråd, når du kommer en løsning lidt nærmere - vil gerne høre afslutningen af sagen

Vi bygger med erfaring - Vi er ikke tilfreds før du er...!

www.mlb-entrepriser.dk

og jeg vil med det samme fraråde alt brug af obh gruppen de er svindlere i den helt store stil.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også