Cement blanding til leca sokkel?

Jeg har lige siddet og søgt lidt efter hvilken blanding man skal bruge til at mure sokkel i leca blokke.. kan se at der nogen steder bliver skrevet at man ikke må bruge cement+mørtel når det er til en sokkel, der anbefales det istedet at man bruger cement+sand i forhold 1:5 Hvad syntes I man bør bruge for en blanding?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Vil bruge støbemix som er sand + ærtesten og cement i forholdet:

Sand / sten 4 : 1 cement.

Mørtel må ikke bruges i / til sokkel.
Skrevet af Cpetersen på 07 sep 2010 20:54
Jeg har lige siddet og søgt lidt efter hvilken blanding man skal bruge til at mure sokkel i leca blokke.. kan se at der nogen steder bliver skrevet at man ikke må bruge cement+mørtel når det er til en sokkel, der anbefales det istedet at man bruger cement+sand i forhold 1:5 Hvad syntes I man bør bruge for en blanding?


Mener du ikke funda blokke? http://e-traelasten.dk/Katalog/Murerartikler.aspx?GroupID=56&ArticleID=4482

Nej jeg mener skam leca, der skal ikke laves et støbt fundament, men blot en sokkel som går en 50-60 cm ned i jorden, ligesom man ofte laver det på et drivhus..

Det støbemix der, bliver det ikke noget hø at der er ærtesten i det når man skal have stenene til at ligge pænt?

Men tak for lige at afklare at man altså ikke må bruge mørtel til en sokkel.

Anvend cement og muregrus 0-4 mm i blandingsforholdet 1:3.

okay så vil jeg få fat i noget 0-4 mm støbemix og bland med cement, ved i om man kan købe støbemix'en i 25kg sække nogen steder? for jeg skal nok ikke bruge mere end et par sække, så der er ingen grund til at bestille et helt vognlæs..
Det muregrus jeg beskriver kan købes i Silvan o.lign. for ca. 50 kr. for en pose med 15 ltr.
ja og hvis du kører i din lokale grusgrav kan du købe for 50kr og ha mere end rigeligt. mener det koster 70 kr pr tons.
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis