Aduro 1 vs. Varde Aura 1

Hej Venner. fik idag indkøbt en varde Aura 1 ved et uheld... ville have købt Aduro 1, da jeg havde hørt godt om den. historien er egentlig den, at jeg har været væk hele weekenden og da jeg kommer hjem ser jeg silvan holder momsfri søndag. jeg ankommer til butikken 16.01 men slipper ind. kigger på skiltet hvor der står der kr. 9999 og tænker er den ikke blevet dyrere siden sidst jeg kiggede. Jeg overbeviser ekspedienten om han skal sælge den leveret for 7650 kr. og køber den. mit problem er om jeg skal beholde Aura 1 eller få ændret handlen til en aduro 1? pt har jeg en morsø 1442 der opvarmer ca 90 m2 dårligt isoleret hus, men den magter kun lige og lige opgaven med energikoks som brændsel. koksen vil jeg ikke fyre med længere, så spørgsmålet er om Aura 1 med de 7 kw magter det? undskyld det lange indlæg

 mvh

Rasmus

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det var det noget af et impulskøb ;-)

Effekten på Aduro 1 er lidt højere end på Aura 1, så når du skriver, den skal opvarme 90m2 bør du måske overveje en lidt større model end Auraen, da det er i yderkanten af dens driftområde.

Vi har en Aduro 1 og er rigtigt glade for den - Vores køkken alrum er ca. 60m2 og vi har ikke problemer med at ovnen er "for stor" - Hvis vi en sjælden gang får lagt lidt for meget på, åbner vi bare døren til entréen, så overskudsvarmen kommer ovenpå - og nej - vi lukker ikke luftspjældet, så naboerne får glæde af røggasserne ;-)

Dog synes jeg, der er nogle små ulemper ved den:
Åbner man lågen, når træet endnu ikke er helt udglødet er det der en tendens til at der kommer røg i stuen og det er irriterende, at justeringen af sekundærluft skal ske ved hjælp af et stykke jern eller lign. når lågen er lukket, da justeringsgrebet sidder skjult. Jeg overvejer derfor at sætte et lille diskret forlængerstykke på.

Vi har modellen i sort og med skuffe og jeg synes, den er flot og ren i linjerne.
Vi købte den for 6000,- og har ofte set den i tilbudsaviserne til samme pris eller 500,- dyrere siden.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis