Vandtilslutning til bordopvaskemaskine

Hej jeg har lige købt mig en bordopvaskemaskine fra Melissa.

Jeg skal have den tilsluttet vandet. Tilslutningen skal være via håndvaskens vandhane.

Jeg har vedhæftet et billede som giver mere mening.

Kablet jeg holder i hånden skal monteres på vandhanen. Og den anden ende af kablet skal monteres på bordopvaskeren, som også ses på billedet.

Vandhanens munding er: 2,2CM med indvendig gevind
Kablets munding er: 2,6CM med indvendig gevind (Som I kan se)

Mit spørgsmål er så, hvilken 'dims' skal jeg bruge for at få kablet monteret på vandhanen

(Afløbet er simpelt, det skal bare monteres på maskinen, og ligge i håndvasken imens maskinen kører)

På forhånd tak, mvh Dan.

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah var det bare så enkelt
Men den går ikke granberg ! Du skal tilslutte den under vasken til en ventil der er extra monteret i 3/4 tomme på studsen. Det er den nemlig den del du har i hånden. Luftfilteret på kranen /Vandhanearmen er i mm. desuden er din vandhane kran ikke beregnet til at stå med tryk på, hvilket der bliver når opvaskeren stopper indtagelse af vand.
Desuden skal afløbet monteres på en der til indrettet afløbsstuds under bordet, så der er vist lige et og andet du har misfortolket, da du købte dig en bordopvaskemaskine

V.h.  Håndværkeren

Nu har jeg lige læst brugsvejledningen nogle gange.

Tilslutning af apparatet
....

Skru slangen til vandtilførsel fast på vandindtaget (a)

Vandindtaget på apparatet er i et 3/4" hun-stik - sørg derfor for, at den anvendte slange passer til dette
Pas på ikke at stramme samlingen så hårdt, at der opstår skader på gevindet
Der bør være en stophane i umiddelbar tilknytningen til slangen, så det er let at afbryde vandtilførslen til apparatet
Vandtilførslen kan ske fra en almindelig vandhane, men det anbefales at slutte apparatet til en fast vandtilførsel, hvis det er muligt. Du skal selv sørge for at skaffe de nødvendige mellemstykker eller adapterer, der er nødvendige for at tilslutte apparatet på en sikker og forsvarlig måde.
...


Men det du siger er at den ikke kan monteres vandhanen, da vandhanen ikke er beregnet til at holde et konstant tryk.

Ideen var at tilslutte apparatet til vandhanen når den kørte, og når den er færdig skal den afmonteres vandhanen igen - så vandhanen kan bruges.

Det er heller ikke umuligt at tilslutte maskinen under vasken. - Jeg skal bare bruge en adapter som kan skrues på, så vandhane og maskine kan sættes på adapteret. (Jeg har en vandafbryder under vasken - må man godt selv lave sådan installationer?)

 

Hej,

Du kan få den overgang i Silvan og Bauhaus - der købte jeg min, den passer op i hanen og så er den nok "kun" ½ tomme - men det klarer endnu en adapter..

Alternativt kan man købe en kombineret tilslutning hvor man sætter både vand og afløb på - som så har en "lynkobling" til hanen. Derved kan man blot "klikke" det hele fra når den ikke er i brug..

Se dette link

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det var dog en ublu pris.....

mener jeg gav 100-150,- hos den lokale hvidevarer-pusher for nogle år siden, og så meget er den vel heller ikke steget.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Jeg takker for alle svar

Jeg smutter i Silvan her om 30min og ser om jeg kan finde noget. - Ellers må jeg håbe de kan guide mig hos Silvan

 

Annonce
Det var da usædvanlig simpelt.

Silvan har god support - gutten giver mig 2 'dimser'/adaptorer som skal sættes på hanen.

Maskinen har nu kørt, og virker i bedste velgående. - Så må vi se hvor længe den bliver ved med det

 

Skrevet af Kermit_369 på 02 sep 2010 12:44
Det var dog en ublu pris.....

mener jeg gav 100-150,- hos den lokale hvidevarer-pusher for nogle år siden, og så meget er den vel heller ikke steget.

mvh
BS

Ja- jeg tror heller ikke jeg gav mere end max 200,- Men det var den jeg lige kunne finde på nettet - mener jeg købte min i Bauhaus..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Jeg har også købt den bordopvaskemaskine men har prøvet at installere den :S men det gik ikke godt:S den blev fyldt med vand, som ikke løb ud nogle steder:?? hvad er der galt med den ? og er der noget jeg har gjort forkert??

Har købt sådan en til at smække på vandhanen hvor mange både kan sætte afløb og vand tilførsel til.. men forstår ikke om jeg har gjort noget forkert siden afløbet ikke virker
Du har vel byttet rundt på af og tilløbs slangen ! Den skal først tage vand ind når du har tændt for maskinen

Nej jeg har ej så dum er jeg ikke !

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis