Lyder hun som hun skal?

Efter en mindre renovering har jeg startet min marstal op igen men lyder hun som hun skal hvad sir i kloge hoveder?

Hør hende her: http://www.youtube.com/watch?v=ip1gJPKTAaY

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej SÅ er det bare at få den stoppe i og se on den og skrugen vil drive båden frem
held og lykke
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Det kan være lidt svært at bedømme en motor uden belastning, men den tænder jo ikke hver gang det forventes. Det ændrer sig sandsynligvis, under belastning, men jeg synes det virker mærkeligt ikke at fortælle, hvad du har lavet.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
He he ja det kan jeg godt se men nu er det jo efterhånden en længere føljeton med min motor. der har været en del indlæg herfra ;-)

I denne omgang har det været nye stempelringe, slibning af ventiler samt udskiftning af bøsning og deværse pakninger mm.

mit problem har været at den ikke har trukket nok og jeg overvejede at det måske var pga for lav komprition. kompritionen er nu lidt højere end før men ik meget dog lyder den lidt anderlædes måske er det godt måske ik? det får vi se når jeg sætter den tilbage i båden. - Jeg har en lille mistanke om at der ikke rigtig er nogen forskel fra før men nu må vi se.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Skal måske lige tilføje at der var alt for meget ventilspillerum samt alt for meget ringab i de gamle stempelringe.Så uanset hvad så var det ikke helt spildt he he;-)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Det er vel ikke dig, som tror du kan sejle fra hækbølgen, den lille 1 cyl. burde være nok til din båd. Er din skrue i passende størrelse, kan du tjekke omdr. ved fuld gas, og svarer det til det foreskrevne.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Ja du skriver da en masse om din båd, men  man kikker vist forgæves efter båden hovedmål : lgd. bredde. sejl areal mm.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
nej det er ik mig jeg vil bare gerne ha lidt mere motorkræft end end jeg selv kan padle. (I øvrigt er det en 2 cyl marstal 10 hk og kruen er original)

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
23,7 x 7,8' (i meter: 7,44 x 2,45)
Ca. 30 km sejl

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Den burde da kunne få ca. 5.5 knob ud af båden

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Ja præcis men det gjorde den altså ikke MAX 3 i medvind og nedad bakke ;-) Men nu må vi se om det har hjulpet.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis