Fjerne cement fra asfalten større område

Hej LDS'er, Jeg står med det problem, at da jeg forsøgte at fjerne olie fra vejen, som grænser op til min indkørsel smed jeg cement på og dagen efter rendte jeg ind i en omgang regn. Nu har jeg så træls cement på hele vejen. Jeg har forsøgt at gøre følgende for at fjerne det: Højtryksrenser- det kan tage de steder hvor det er et helt tyndt lag men langt fra det hele. Hammer virker ikke Stålbørste til boremaskine er yderst langsomt og fjerner det heller ikke ordentligt+ødelægger asfalten. Jeg har overvejet og få det asfalteret om, men har ikke undersøgt om jeg må dette når der er tale om en offentlig vej. Findes der nogen former for kemikalie der opløser cement? Der kan ses et billede af problemet her: http://img690.imageshack.us/img690/2774/fotomy.jpg
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et rent gæt, men du kunne prøve med saltsyre - det bruger murene jo til at fjerne puds og mørtel fra mursten

En forsigtig tilgang vil nok være godt, jeg ved ikke om det evt. kan skade asfalten, og jeg ville også gå efter nogle gode syrefaste handsker og et par beskyttelsesbriller
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Syre tager ikke beton, hvilket det jo er. Syre kan nedbryde kalk, mørtel osv.

Normalt bruger man kattegrus til at suge sådan noget op.

Er der klumper/forhøjninger på astfalten, hvis ikke kan det vel "males" over med noget tagtjære/sokkelastfalt efterfulgt af en omgang sand.

Mvh Thomas Hansen

Saltsyre tager beton. Det nedbryder cementen. Fordi cement er kalk - hovedsageligt.
Lad endeligt være med at forsøge dig med saltsyreafrensning af asfalt på offentlig vej. Det kan jo gå gruelig galt om du ødelægger asfalten.

Lad i det hele taget det cement blive liggende. Det forsvinder hurtigt. Rent cement fra posen har meget ringe slidstyrke.
Ja, på længere sigt, men ikke som mørtel, der bliver nedbrudt her og nu. Der er ikke mange ting der kan klare syre i længden.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også