Cempexo dækkeevne

Hej

Jeg er i gang med at renovere min kælder og vil male mine vægge, der er pudsrepareret,
med cempexo. Prøvede lidt i går, men for den da det er ikke lige noget der dækker med et enkelt penselsstrøg.

Er der et lille trick, store dele af væggene er malet med noget andet diffutionsåbent. Her er det endnu svære at få det til at dække..

Mvh


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Stumbi

For det første Cempexo er ikke diffusionsåbent, så hvis du gerne vil bibeholde det, hvilket er fornuftigt i en kælder med fugt, skal du ikke fortsætte med dit projekt.

Alt efter hvad du ønsker og hvor fugtigt du har det i kælderen vil jeg anbefale en form for Silikatmaling, her har Skalflex eller Caim noget du kan bruge eller også en tempera maling - linolieforstærket limfarve. Den kan du også med fordel bruge.

Prøv dig frem

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Cempexo er efter min bedste overbevisning diffussionsåbent. Det er en cementbaseret maling.

http://www.drommefabrikken.dk/Refer...20Hjem.pdf  

Tricket for at få det til at dække er at første gang du giver det, så skal det have på den ene led (vandret). Anden gang påfører du det på den anden led (lodret). Det skal nok have 2, måske 3 gange.
Husk at røre rundt i blandingen i ny og næ imens du maler. Bland efter samme opskrift hver gang. Dvs brug målebæger. ellers kan der komme farveforskelle. Mal gerne en hel væg af gangen hvis det er muligt, så du undgår overgange, hvis du er stoppet halvvejs og fortsætter en anden dag.
Du kan bedst se hvor godt det dækker når det er tørt. Lige når du påfører det, så ser det ik ud af så meget.

mvh jan
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg havde også opfattelsen af at det var diffussionsmaling, måske Høkeren forveksler det med en anden type.

Jeg prøver med først den ene vej og så den anden vej. Og du har ret, når det tørrer ser det mere fornuftegt ud.

Tak

Mvh

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også