Problem efter nedtagning af oliefyr

Hejsa :-)

Jeg flyttede ind i dette gamle hus for to år siden. Her var et gammelt oliefyr i kælderen, og det blev pillet ned, og der kom varmepumpe ind i huset i stedet for.
Nu oplever jeg så, at der er fugt i kælderen. Oliefyret har vel varmet tilstrækkeligt op dernede til, at fugten blev holdt i skak. Jeg ser fugten ved at der er ca. 50 cm.'s brede, mørke striber hele vejen langs den nordlige væg, ca. 10 meter.
Hvad kan jeg gøre, andet end at få en varmekilde derned af en art?
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden tilstrækkelig dræn rundt om kælderen vil det bare blive et tilbagevendende problem, hvis ikke kælderen opvarmes og ventileres desværre.
Ja oliefyret både varmer og ventilere.
måske udluftning, med en fugtstyret vintilator ville hjælpe.
Ellers findes der jo også nogle solpaneler som blæser varm tør luft ned, med en solcelledreven ventilator.

mvh jens
Mange tak for jeres svar :-)
Jeg installerede også et lille sol-luftvamepanel som je_ns nævner, til 50m2 da jeg flyttede ind. Det giver ikke meget varme fra sig om vinteren, men sørger for ventilation. Det er jo så bare ikke nok, desværre.
Løsningen må næsten være en lille varmepumpe, tror I ikke?
Mvh. Lene

Mvh. Lene :-)

Vil give je_ns ret i hans forslag om noget selvbærende ala en sol celle, ved godt det er ny teknik, men du skal regne med at dit fyr virkelig har hevet noget fugtig luft ud af kælderen over tid ved forbrændingen.

En fugt fjerner kan også bruges, men den bruger meget strøm.

Mange flere burde købe de solpaneler som virkelig kan ventilerer.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis