Trapez plade mål - hjælp!

Hej
Jeg er i vildrede!
Jeg har et sommerhus på Norddjurs hvor der også er et lille gæstehus med sammenbygget værksteds rum bagest. Gæstehuset har fladt trapez tag med svag hældning ned mod værkstedsdelen. Værkstedet har haft bitumen plader der mild sagt er gået i opløsning pga den svage hældning og på grund af trapez taget har ledt regnvand nedover (... ikke min løsning). Jeg har derfor nedtaget det gamle bitumen tag og vil nu forlænge det eksisterende gæstehus-trapez tag videre hen over værkstedet. Vi taler om en forlængelse af ca 4,6m (bredde ca 3,6m).
Nu er det så jeg troede jeg bare kunne gå i Stark og købe de plader jeg havde brug for. Men da sælgeren ikke umiddelbart kunne matche mine profilmål mente han at det nok var lindap LP20 jeg havde brug for. Men da de ankom efter 14 dage passede de ikke!

Jeg har efter bedste evne målt mine eksisterende trapezplader til at være 90mm i dalen, 20mm i det skrå og 25mm i toppen hvis man ser tagprofilen forfra.

Hvor finder jeg sådan en profil?!

Den eksisterende plade har en grå coating af noget hårdt og nopret brandhæmmende? eller antikondens? - på undersiden hvilket også taler for, at der skal en ordenlig samlings fuge eller bånd til når de nye tagplader bliver lagt under i forlængelse - de skal jo så ligge under de gamle i samlingen.

Er der nogen af jer der kender ovenstående trapez profil? Jeg har haft sommerhuset i 5 år og kunne godt tænkes at tidligere ejer har været omkring et tilfældigt nedrivningsfirma siden han ikke lige byggede de sidste 4 meter med samme tag... hvad ved jeg.

PS: efter de store regnskyl i forgangne uge har det holdt nogenlunde tørt med en presenning meeen jeg vil gerne have et prej fra jer om hvor og hvad jeg skal søge. Tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En Lindab Coverline LP20 koster omkring 100 - 125 kr/m2 inc.l tilbehør.
Hvorfor skifter du ikke bare hele tagfladen?
Trapezplader er ikke for kønne i forvejen.
Det bliver ikke bedre af at du Kombinerer gamle plader med nye.
Det kunne også være en løsning - om end mere omfattende at udskifte hele taget.
Er der nogen derude der kan identificere pladen jeg skal bruge?
Sandsynligheden for det er et planja eller lindab er rimelig stor, så ville lige tjekke om ikke de har det profil du nævner.

Det er sikkert antikondens / støjdæmpning du har på bagsiden af pladerne, og pladerne kan også i dag fåes med denne bagside.
Tak alle sammen!
Nu har jeg noget at gå videre med.
Der er også profilmetal som sælger stål tagplader.

http://www.profilmetal.dk/produkter/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis