Knækket hjulbolt - Mondeo II

Har netop i forbindelse med dækskifte fået konstateret der var en knækket hjulbolt på det ene forhjul på min Mondeo II. Skal jo have det ordnet så hurtigt som muligt, så håber der sidder nogle med et hurtigt svar. Kan man skifte den enkelte bolt der er knækket eller er den punktsvejset til flangen så man skal skifte hele flangen?
Hvis jeg kan nøjes med at skifte den ene bolt, hvordan gør jeg så det nemmest? Skal jeg skifte hele flangen, er der så nogle der kan sige om lejet sidder i den, og om den er lige til at trække af med en aftrækker når bremsen og centermøtrikken er fjernet?

Håber der sidder nogle derude der kan hjælpe mig...

På forhånd tak :-)


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det bare er en hjulbolt, der er knækket, kan den tages ud med en ornepik og så er den ikke længere. Men det lyder som om det noget andet??? Flange, mener du bremseskiven??

 

Hej D J
Hvis Det er som på de lidt ældre Ford biler ( og det tror jeg, Ford plejer ikke at lave om på gode løsninger ) med forhjultræk. Så skal du skrue centermøtrikken af. Så kan du tage hjulflangen af, og så er bolten til at banke ud. Håber du forstår hvad jeg mener.

Mvh Finn
HEJ DET ER KORREKT SOM FINN LIGE HAR SKREVET BORTSET FRA AT DA DET JO ER FORHJULSTRÆK KAN LEJET JO IKKE JUSTERES.SÅ NÅR DRIVAKSELEN ER UDE SKAL DU FRA INDERSIDEN BANKE / TRYKKE FLANGEN UD....DET ER JO KORREKT AT TRYKKE DET UD MED PRESSEVÆRKTØJ ,MEN JEG HAR FØR SLÅET DEM UD MED EN ALM LØS TOP ELLER LIGNENDE .DEN SKAL VÆRE SÅ STOR SOM MULIGT SÅ DU IKKE DEFORMERER STRÅLERNE I FLANGEN..NÅR FLANGEN ER UDE SLÅR DU TAPBOLTEN UD OG SÆTTER DEN NYE I OG SPÆNDER DEN PÅ PLADS MED EN HJULMØTRIK OG EN LØS TOP ELL LIGN SOM MELLEMSTYKKE..

Hellere slå en mand med briller end med et brædt.!
 

behoves ikke pille flange.
der er nok plads.
det er 10 minuter arbejde.

www.husegracaninauto.com

www.husegracaninauto.com

har fået løst problemet... det var sku ikke så slemt... hjul af, bremsecaliber af, skive af og slå den knækkede bolt ud af flangen... ny bolt i hullet og så trække den på plads med en hjulmøtrik og så samle igen...


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis