Langsom PC

En masse spørgsmål, som jeg håber på nogle gider svare på!

Min 3-4 år gamle Acer 3500 bærbar PC, har store problemer med at komme til live om morgenen.
De første 2 gange den kommer i gang, er den helt utålelig langsom og Avasten kører og kører i et syndigt væk, for så lige pludselig at stoppe og der sker ikke en skid mere.
Nogle gange kan jeg end ikke slukke PCem og må dræbe den manuelt på kontakten.

Ved 3. opstart lykkes det som regel, hvorefter det hele fungerer rigtig udmærket og relativt kvikt.

Jeg må da også medgive, at jeg har meget installeret på min PC og får jævnligt besked på at tømme ud, hvilket jeg gør med større eller mindre held.
Det ender altid med at alle mine passwords osv forsvinder pist væk, og jeg har et større bøvl med at genfinde disse.
Hvis jeg vil defragmentere, får jeg besked på, at der ikke er plads nok til at foretage denne defragmentering. Det forstår jeg så ikke noget af.

Jeg bruger af og til CCleaner, men der er ikke meget mere, jeg tør slette med den, men der er en, der stikker i øjnene, nemlig noget der hedder: HP Customer Participation 11.0 der er på 2.549 MB og det i særklasse det største program.
Hvis jeg sletter det, vil det så betyde at jeg ikke længere kan bruge min HP printer???

Er der andre måder en IT-analfabet kan gøre noget?
Det med at slette alt og geninstallere er ikke en mulighed pga mine stærkt begrænsede åndelige rescourser!
En tilsvarende handling som jeg blev dikteret ifm med min GPS resulterede i at den ikke kunne geninstallere og dermed kunne smides ud!

Jeg har også store problemer med at sende mail til en bestemt modtager, som jeg desværre er nødt til at bruge. Jeg fornemmer at min PC ofte går helt grassat, når jeg bøvler med at sende til denne modtager. Kan en andens mailkonto virkelig forstyrre min PC?

Med venlig hilsen
ktm

 

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er jeg absolut "flink bruger" indenfor pc-verdenen men jeg gjorde følgende da min pc gjorde knuder på samme måder som din.

Ud med avast (formoder at det er den gratis version du har.
Hvis du har Windows live messenger installeret - ud med det ( kan geninstalleres senere)
Kør diskoprydning - på ALLE muligheder (scroll ned og se om der er "hak" i alle felter)
Prøv så at defragmentere pc igen.

Jeg (taler kun af egen gerning) har investeret i Virusfigther,sPyvarefigther og Slow-pcfigther for et beskedent beløb.
Det ændrede hastigheden på min pc fra LADA til LAMBOURGINI fart......

Hvis du har store billedfiler kan du evt gemme dem på et USB-stik

Min erfaring.......min ide.....

P.S Jeg havde også bøvl med en enkelt mailbruger. Det viste sig at han havde en virus på hans mailprogram

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....

Når du defragmenterer skal filerne gemmes indtil der er plads der hvor de endeligt skal placeres,det kræver derfor ekstra plads så en advarsel om manglendene plads skal tages alvorligt,i værste fald bliver disken proppet og din Acer går i stå.
Ud med alt overflødigt eller køb en større HD.
René



Den med Avast kunne jeg godt forestille mig havde noget med sagen at gøre, idet den lille kugle roterer i et et væk, og så længe den kører sker der ikke en skid. Men til gengæld får jeg aldrig spammail, selv om min mailadr. desværre ligger "åben" en del steder.
Det er nopk værd at overveje at smide det ud, og ja det er den gratis version.

Så vidt jeg kan se og tror, har jeg ikke denne Messenger installeret, alene pga at jeg ikke ved, hvad den skal bruges til!
Hvor finder man disse fighters?
Billeder har jeg på en ekstern harddisk.
Interessant med dine erfaringer med en andens mail og virus. Jeg tror simpelthen jeg vil slette ham af mit kartotek og så må han oprette en Gmail, hvis han vil have post fra mig!

Når man vil defragmentere og ikke har plads til det, hvad kan man flytte over på den eksterne harddisk? Jeg går ud fra det må være noget programværk. Kunne det være den vanvittigt store HPsag? Eller kan jeg bare smide den ad H til?

Med venlig hilsen
ktm

 

2,5MB er da ikke noget hvor stor er den disk og hvor meget er fri?
René
Næh, det er totusindefemhundre Mb, eller 2,5 Gb. Jeg mener min samlede HD er på 40 Gb og der er ikke ret meget fri.
Jeg har en ekstern på 600 Gb, hvor jeg lægger f.eks. billeder over på.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
40GB er i 2010 meget lille men der kan være mange programmer på så der må næsten være noget der trænger til at blive smidt ud.
René
Du har ret mht størrelsen på den HD, men pga fattigdommens hårde åg, vil jeg gerne undgå at skifte PC og håbede at kunne klare mig med en ekstern HD. (Og så er det jo også et forbistret stort arbejde at skifte PC )

Ingen der tør komme med et bud på mit store HPprogram??

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du gad Google programmet HP Customer Participation 11.0, så vil du se, at det omfatter langt mere end en simpel printerdriver, og at der åbenbart er en del andre, der har problemer med dette program.

Umiddelbart vil jeg mene, at du blot kan fjerne dette program, og hvis din printer forlanger at du installerer en driver, så er det da blot at lægge CD'en i drevet endnu en gang og installere denne.
Så tror jeg sgu det ryger ud!
Det hjælper mig desværre ikke meget at studere indholdet af et sådant program! Jeg fatter intet af den slags, endsige kan overskue, om det er nødvendigt at have skidtet. Jeg har dog altid undret mig over omfanget af et relativt simpelt program.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nu ved jeg ikke hvor teknisk anlagt du er og om du har kendskab til geninstall af windows, men når en windows maskine bliver SÅ langsom så skal systemet ind forfra, ellers skal der ryddes seriøst op, der kan meget nemt være noget "snask" på din maskine som er med til at gøre den langsom.. og så skriver du at der kun er 2,5gb fri plads, det er IKKE nok, min 5gb fri plads så den har et sted at cache sine filer usynligt hvis der ikke er nok ram til at cache med, du skriver ej heller hvilket windows det er der bruges på maskinen...


Personligt ville jeg gøre flg...


Reinstall Windows -> Gå direkt på windows update for at sikre maskinen inden der søges efter antivirus programmer -> Install NOD32 antivirus/spam protect -> Install Ccleaner -> Install Google Chrome browser eller Firefox (Hold dig væk fra IE hvis den ikke er opdateret..) -> Få dig en ekstern disk til alle dine private filer så maskinen har så meget plads som muligt, jo mindre der ligger på den jo mindre skal den også igennem når den booter op + du kan sætte NOD32 til at scanne din eksterne disk for virus og bagefter "afkoble" den fra systemet, så sikre du også dine data en smule..


Men, nu er det heller ikke ligefrem en turbo computer du har, faktisk så er den meget langsom i sig selv, så hold dig til XP Vista og Windows 7 ville få den til at falde helt i knæ...


http://support.acer.com/acerpanam/notebook/0000/Acer/Aspire3500/Aspire3500sp2.shtml <- Specs på din maskine...


Du kan få netbooks til 1500.- der er dobbelt så hurtige...


Just my 5 cent.


/mkh
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis