Hvornår skifter i tromler.

Bilen skal have den store tur med nye bakker/bremsecylindre bag på. Men hvornår skifter i normalt tromler. Krumningen på bakkerne vil vel ikke passe til diameteren på tromlerne.

Æv, for jeg har lige skiftet lejer.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis ellers de ikke er for rustne på ydersiden, står der almindeligvis et mål for, hvor slidte de må være. Men det er nok væk.
Så må du høre Skodaværkstedet, hvad målet skal være og så måle dem. Pas på at slidkanten lige inden for kanten ikke snyder dig.
Men ellers må du forsøge at få en bremseservice til at tildanne bakkerne til tromlerne, hvis der ellers findes en sådan biks i Roskilde stadigvæk.
Men hvis det er så udtalt med mangel på overensstemmelse af krumningerne, ville jeg købe et par nye tromler. De koster sikkert ikke alverden og er du lidt omhyggelig, burde lejerne ikke tage skade af at blive flyttet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Med prisen på reservedele og hvad service koster i dk tvivler jeg på projektets økonomi kontra at købe nyt bremsegrej.

Jeg har heller aldrig forstået økonomien i at få drejet skiver af.

Men jeg checker lige om målene står i haynes.

Ja lejerne er til at banke ud med en dårn, jeg har jo lige sat dem i og der tog jeg de gamle ud.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Enig. Jeg gider heller ikke pjatte med uddrejning af tromler og afdrejning af skiver til alm. biler.
Den eneste fordel jeg ser ved uddrejning er, at man af og til får tromler, der er noget upræcise i bearbejdningen.
Jeg købte nye tromler til min Land Rover for nylig, og måtter erkende at de var mere ovale end de gamle, som jeg desværre havde kastet ud.
De nye var altså for billige.

Med venlig hilsen
ktm

 

En skive til f.eks Mitsubishi Galant har kostet 1000kr for 10 år siden - så der var penge at spare ved at dreje dem af:-)
Som regel kun 0,2mm på hver side hvis der var rystelser.

Mvh Adam
Ja, jeg ved godt at eks. skiver med køleribber er dyre. Os med massive skiver giver ikke så meget.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af DLG på 20 aug 2010 04:10
En skive til f.eks Mitsubishi Galant har kostet 1000kr for 10 år siden - så der var penge at spare ved at dreje dem af:-)
Som regel kun 0,2mm på hver side hvis der var rystelser.

Mvh Adam


Næst efter Rolls Royce var det vel også det værste eksempel, du der drog frem??

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis