Gammelt betongulv

hej, vi har købt hus fra 1958. I kælderen er der cement/betongulv. Kan man også diamantslibe dette ? Eller det kun ved nye gulve ? Hvad må jeg gøre for at få det spejlklart ? Hører meget gerne og tak for et godt site. mvh uffe
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
uffeh

Hej Uffe & velkommen her.

Ja et dejligt sted fritidsfolket som vil/kan selv, så tak far & søn som er grundlæggerne af disse sider

Jeg ved ikke så meget om diamantslibning af gulve, men du kan bruge selv-nivilerende spartelmasse til at få et jævnt gulv.

Massen bliver hvis du følger anvisningen nøje som tynd grød som rages jævn med et egnet redskab til dette, det er en fordel at bruge en primer som sikre vedhæftningen.

Alt sammen fremgår af anvisningen på posen.

Selv-nivilerende er noget misvisende for du skal selv være aktiv for at det lykkes at få et glat og jævnt gulv, (brugte en gl have-rive med et brædt fastspændt) jeg brugte nogle aflagte træsko med nogle søm i som jeg "nappede" hovederne af som en slags pigsko, for at undgå fodspor, massen hærder meget hurtigt har jeg erfaret så tilrettelæg dit arbejde, så alt er klar til processen, hvis du vælger den metode.

Go' arbejdslyst og held med det

M.vh. maskinsnedker

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
du kan sagtens slibe et ældre betongulv. En betonsliber/høvl egner sig fortrineligt til opgaven. Om du kan slibe det spejlblank er nok op til dine egne evner. Men du kan i hvertfald tage de værste ujævnheder og så måske slut spartle gulvet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der er ingen tvivl om at du kan slibe det gamle betongulv.
Men betonkvaliteten anno 1958 var langt fra imponerende og jeg vil tro at din gulvoverflade er et slidlag i sand og cement.
Jeg ved ikke hvorfor at nogen mener at der skal spartles. Det vil givwe en noget besynderlig uensartet gulvoverflade.
Den spejlblanke overflade fremkommer ved lakering. Der er vist ikke endnu nogle for hvem det er lykkedes at højglanspolere beton.

undskyld for et side spørgsmål, men det relaterer til emnet med gamle beton gulve ;-)

Hvad kan man gøre ved et gammelt beton gulv i en garage for at forhindre fugt optrængning mest muligt? veteranbilen skulle jo nødig stå og være fugtig i bunden hele vinteren.. tænkte lidt på om man måske kunne ligge et vinyl gulv ud der hvor bilen holder, bare for lige at holde den værste fugt væk fra den.. eller måske epoxy male gulvet, giver det noget imod fugt?

Der findes kemiske produkter som hindre fugtoptrængen i betongulve.

F.eks. Vandex, se her: http://www.vandex.dk/
Der er mange andre, feks. Sika

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også