Jeg er ikke sejler endnu, men det kommer meget snart...
Har kig på en motor båd. Birchwood ts 37, 1988, 2 diesel motorer, den ene fra 2004, den anden vel fra ny. Så er det bare lige det man læser her på siderne...
Så går vandpumpen, en ½ sømil ude, en rem her, en anden rem der, motorer der nærmest smelter sammen osv...
Er der virkelig så meget "bøvl" med båd motorer, og kan man selv skifte en rem i rum sø?? man har vel altid lidt reservedele med har jeg hørt...
Kører selv i en Toyota Supra fra 1993, og bortset fra olieskift, filter og automatgearsolie, er der aldrig lavet en dyt på den bil, den kører og kører har ikke engang fået skiftet tandrem endnu.. hvad er det der gør at bådmotorer kræver så meget mere opmærksomhed, og skal jeg kaste mig ud i en større mekaniker uddannelse før jeg begår mig udi projekt Birchwood????
Eftersigende skulle hun være passet og plejet med alt, og bevares, har være ombord på mange brugte både, men denne her ligefrem duftede "ny" ejerens kone må være ferm med en klud for aldrig har jeg set et skib så velholdt, passet og plejet... Har dog fundet en ligeså pragteksemplar i York, England, 250.000 kr billigere men ligeså plejet, og flot, med papir på eu moms betalt, men hvem sejler den hjem hertil?? jeg er som sagt helt ny, og skal lære det, men måske man kan få den transporteret, det tager vi i et andet forum... takker for et fantastisk forum...
Ps. forstår ikke helt heller at en bådmotor skal være så dyr, kontra en bilmotor, kan få en spritny til min Supra til en fjerdedel af hvad en bådmotor koster... men som alt andet koster det jo næsten altid 3 - 4 gange så meget når der står "båd" på varen...