12 meter garage, kan det bygges?

Hej.

Jeg vil for at udnytte noget spildplads bygge en garage og skur på min grund.

Det som jeg har i tankerne har jeg bare ikke set andre steder, og derfor ved jeg ikke om der er en grund til det eller hvad?

Bygningen skal være 12 meter lang og 4 meter bred. 2.3 meter høj.

Den skal være delt op så der er 6 meter garage og 6 meter skur, de to rum skal adskilles vha en væg..
Der kommer en garageport i den ene ende og eller to alm døre på lang siden.
Den skal bygges i træ med fladt tag.

Er det til at bygge og er der nogen der har forslag, tegninger, billeder af lignede bygninger?

MVH
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er der da slet ingen problemer i overhovedet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nej det er noget nær den letteste type byggeri du kan give dig i kast med. Min garage er 4,27x11,90 og max højde på 2,5.

max 12m i skel, ingen vinduer i skel, maxhøjde 2,5m (2,5m fra skel)..... hvis du kan holde dig inden for det, så gør du det let for dig selv og teknisk forvaltning, da det er de sædvanlige grænser/regler.
Godt at høre at der ikke er problemer med de 12 meter. Frygter nu lidt at det kommer til at ligne en parkeret togvogn fordi det bliver så langt, men det er måske bare indtil man ser det bygget.

Er der nogen der har tegninger eller billeder?
Hvis den ikke må ligne en parkeret togvogn hvad så med et overdimensioneret pølsebrød???
Forstået på den måde at det jo altid er muligt at sætte sit eget præg på en bygnin. Eller lade en arkitekt more sig lidt.
Der er jo heldigvis andre måder at lave carport + skur på end trykimprægnerede 1 på 2 og for brede sternbrædder.
Se på dit hus, stil og årgang, og find på noget der matcher.
Tak for de gode svar.
Hvis der er nogen derude som har lyst til at bygge garage/skuret skal de være velkomne Grunden er i 8220.

Det kan sagtens lade sig gøre. Men fladt tag er grimt. Søg dog om tilladelse til at få rejsning på. Mit har isoleret skur så det er frostfrit.


Skønt at se et godt eksempel!
Må man spørge hvad det har kostet dig?
Nu vil jeg ikke kommenterer udseendet af dit hus, men er det ikke et værre bøvl at komme ud og ind af bilen, med alle de stolper?
Men ellers handler carportbyggeri ikke om hvad der er grimt eller pænt.
Det handler om at de dur!. Design, funktion,materialer, pris, osv. Så bygherren bliver tilfreds.
Personligt synes jeg at de fleste carporte i DK er noget kedsommeligt skrammel at se på. Men hvis ejeren er fornøjet så fred være med det.

Og lige en gåde: Hvad bruger du din carport til. Og hvorfor??? :o)
Har nok brugt omkring 40.000,- Men det er med Rheinzink tagrender, faskine og brønd etc. Så det løb op.

Der er 8 meter bare til bilen, så med mindre du har en monstertruck med 4 meter døre og har brillerne på når du kører ind, så burde det være muligt ikke at lukke op i en stolpe. Og det afhænger også af bredden af carporten. Og det med kedsommeligt er er en smagssag. Hvis du murer en op og kan finde ud af det kan man lave det i gammel stil, så de kan sagtens bliver pæne.

Gåden kender jeg ikke. Men jeg nyder at kunne gå derud og reparere min bil selv om det pisser ned - det er fedt! Og så kan ungen stå der ude i barenvogn i tørvejr når hun skal sove. Så det kan bruges til meget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis