Skorsten

Hej

Vi skal have nyt tag på. Vores skorsten er vandskuret og malet.

Jeg er træt af at skulle op på det nye tag hver år for at male skorstenen.

Er der er nogen der har en god ide til at dække skorsten med noget, så den ikke skal males.

Jeg tænker selv på zink eller Hardie Panel plader.

VH CR1
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil ikke være særlig godt at dække skorstenen til med plader, da der derved er større chanse for at den vil blive meget fugtig og opløse mørtelen imellem stennene. Har du overvejet at male skorstenen med cempexo eller lignende matriale der holder 5-8 år før du skal der op igen.

V.h.  Håndværkeren
Hvorfor ikke mure en ny skorstenspibe i blank mur, nu der alligevel skal laves nyt tag?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
I har da masser affjernvarmeværker omkring Pandrup.
Så riv du bare skorstenen ned så er det problem løst.
Det var da nogle useriøse besvarelser, der er ingen grund til at skrive en besvarelse, hvis det ikke er en hjælp til spørgeren
Hvem har påstået at besvarelserne skal være seriøse?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Ja tak, jeg vil gerne kun have seriøse svar. height=20>

 

Vh

CR1

Mit svar var nu helt seriøst ment.

Når der nu er adgang til taget, vil det ikke tage en god murer lang tid at mure en ny skorstenspibe op.

Nu går jeg jo ud fra, skorstenen går ud af tagrygningen.
Skorstenen er kun 12 år gammel og i rigtig fin stand.

Vi bor på landet så der er ikke fjernvarme.

CR1

Forslag - garanterer ikke for kvaliteten; sandblæsning, slib med stålbørste eller kopsliber.

Jeg valgte selv at pille skorstenspiben ned, montere ny kerne, og fik en murer til at lave piben for en overkommelig pris. Det glæder mig hver gang jeg kører ind ad indkørslen.

Jeg undrer mig også over hvorfor så forholdsvis mange nyopførte huse fuldmures for efterfølgende at få facaden vanskuret. Jeg synes det er synd, men det er jo en smags sag.


 

Mener bestemt at GørDetSelv bragte en artikel om at pakke skorsten ind i eternit-plader for nogle år siden

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også