Utæt vandudskiller!

Skulle lige ned og kigge til båden efter små 2 ugers ferie. Tænkte hold da op hvor der lugter af diesel. Af med "trappen" ind til motoren, hele sumpen flyder med diesel. Luk for hanen på tanken, igang med håndpumpen. Ca. 15 l. pumpet op i dunke. Kunne derefter konstatere at glasset til vandudskilleren havdet løsnet sig.
Hvordan får jeg nu den fæle lugt af diesel væk???

Og ja selvfølgelig husker vi alle at lukke for brændstoftilførselen når vi ikke bruger motoren...

 Gør det rigtigt fra starten!

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Op på tanken og købe kattegrus.. og på mandag køber du noget specielt i autoudstyrsbutikken som er lavet til at samle rester op..

Og så skal du samtidig med købe noget kraftigt sæbe til motorvask med vand og så i gang med at vaske af..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

måske det kan hjælpe lidt at stille et par kopper eddiek rundt omkring i dit skib.hvis lugten hænger i div stof dele.
det hjælper da på lugten af tobaks røg (er selv ryger)
men ellers vil jeg osse gør som gom skriver.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

Opdatering!

Motorrens kan ikke anbefales. Det er stort set kun petrolium. Det er rigtigt godt til gamle olie og fedt aflejringer på og omkring motor, men det forudsætter at der kan spules med højtryksvand i rigelige mængder. Dette er ikke tilfældet i min båd.
Jeg købte istedet nogen speciale klude og en "pølse" til at suge olie produkter. Det virker forbavsende godt.
Alm. grundrens og en gl. opvaskebørste det er noget der affedter og virker!
Filter og pakninger skiftet, spændt godt op, udluftet og startet motoren, alt er tæt og kører som det skal.

 Gør det rigtigt fra starten!

Den motorrens jeg taler om er basisk.. altså sæbebaseret og ikke det gammeldags på opløsningsmidler.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis