Le cruiset gryder

Hej alle.

Mig og kæresten står og skal bruge en ny gryde. og tanken var at vi ville finde en serie vi så ville samle på.

vi har kigget på meget forskelligt og hun er faldet for de der le cruiset der fås i mange farver.

mit spørgsmål er. er de noget værd? er de gode at bruge? kan de holde lidt mere end 3 år? tænker især på emaljen i forhold til alm. teflon belægning? de er trods alt ret dyre sys vi.

kan se at nogen på nettet sys de er for tunge. efter at have løftet grundigt på de fleste af dem er vi enige om det ikke er noget problem.

selv sys jeg de virker som relativt høj kvalitet, men vil meget gerne høre jeres meninger

på forhånd tak

Mvh. Søren Hansen

Søren Hansen

Hej alle. Mig og kæresten står og skal bruge en... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle sammen.

jeg kan fortælle at vi købte en le cruiset gryde for at prøve dem. og må sige at vi synes begge den er fantastisk.

ingen tvivl om den er tungere end en almindelig stålgryde, men vi sys også den er langt bedre, og vægten er ikke noget der generer os. den har selvfølgelig ikke den teflon effekt som en teflon gryde/pande har. men emaljen er indtil videre meget nem at gøre ren. og det er ligesom om nu hvor den nogle gange har stået længe og simret med nogle gryderetter er emaljen på en måde blevet mættet og endnu nemmere at gøre ren. tror det blandt andet fordi den har taget en anelse farve i bunden. den er faktisk blevet brugt dagligt de sidste par måneder og vi skal helt sikkert have flere. :-)

med hensyn til scanpan har vi også en stor sort stegegryde som vi også er meget glade for. den er rigtig god. deres pander og andre gryder osv. kender jeg ikke noget til.

Mvh Søren

Søren Hansen

:-) Well done, Søren :-) Godt du er glad for den - det er jeg også :-)

ktm: Noget af det gode ved teflon er, at det er at sammenligne med tomatkerner - nærmest uforgængeligt :-D Det pisker lige igennem. Ja, og de der pander de solge sammen med Anne Larsen til fedt-fri-stegning stank...


Hils!
haha - fantastisk - nu fik JEG også læst dato på det oprindelige indlæg :-D hahahaha

Hils!

Ved godt det er et ret gammelt indlæg, men jeg vil lige nævne at man kan købe stålknopper til Le Creuset låg, så de bedre kan tåle ovnvarme.

Fortræffelige gryder, og emaljen er det mindst ringe på markedet. Lidt misfarvning er vist uundgåeligt, men det meste forsvinder efter en omgang med karskrubben eller en grov skuresvamp. Brug aldrig stålsvampe! Men intet overgår mormorgryderne med brun emalje udvendig og sortnistret ditto indvendig - desværre uopdrivelige, osse på brugtmarkedet.


<p>.308</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis