6 hk. Marstalmotor

hej
jeg har lige købt en båd med marstalmotor
er der noget særlig man skal kigge efter når man skal afgøre om den er slidt eller god stand

på forhånd tak
siøe
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Først skal du sikre dig at motoren har den rigtige farve, ellers bliver den sur, ja de gamle maskiner har nemlig en sjæl  Så kunne du jo lige finde ud af hvilken model / antal HK. den har.

V.h.  Håndværkeren
Jeg har en manual til sådan en motor liggende

Det er squ en god maskine

Mvh. K.Davidsen

hej Minisvend

det er rart at høre at det er en god maskine  kan man på nogen måde overtale dig til at lave en kopi eller ?
den er græsgrøn ,den extra hk gemmer jeg til jeg skal bruge den , hvad skal man kigge efter
Der er egentlig ikke så meget at kigge efter, ud over hvis der skulle være tæringer eks. omkring vandpumpen og ved toppen af motoren. Det er faktisk mere vigtigt at Lytte til den, er der skurende lyde omkring lejerne. Og metoden er ret enkel, tag en stor lang skruetrækker, tryk den ned mod lejet medens motoren kører. Skæftet holder du ind mod øret, så overføres selv små lyde du ellers ikke kan hører via skruetrækkeren til dit ører
Så skal gearvælgeren helst ikke gå for stramt men dog stadig fast når den er sat i frem, jeg kan ikke huske om den også skal blive i gear når den går bak.
Du kan iøvrigt stadig få reservedele til den i Marstal !
Hej
Tillykke med din 6HKér, der er ingen tvivl om at du vil blive gald for den motor, det er "religion" at sejle med en gammel marstaller.
Jeg vedhæfter et link hvor du kan hente en komplet manual over en 6HKér

Hilsen aaris
http://www.krautwalds.dk/jolle/marstal%20motor.pdf
aaris
alletiders .mange tak skal du have ,det var lige hvad jeg manglet
jeg er helt sikker på jeg bliver glad for den
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis