Hjælp en klovn med at skifte vandhane

Vores vandhane i køkkenet er utæt flere steder og skal derfor skiftes ud. Det er ikke nok blot at skifte en pakning, da den er utæt flere steder:

Jeg havde forestillet mig, at jeg bare liiiige skulle lukke for vandet, skrue svinet ud, og sætte en ny i. Desværre må jeg konstatere, at jeg ikke aner, hvordan jeg skal få vandhanen fjernet, uden at skille det hele af - hvis det kan lade sig gøre? Er der en , som har lyst til at hjælpe mig videre? Hvis I ikke har gættet det endnu, fatter jeg dør af VVS

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har jo to Nil-haner som burde kunne lukke for vandet, dog er min erfaring med Nil-haner, at det er noget skrammel, som enten sidder uhjælpelig fast, ikke lukker ortenlig, eller bliver utætte, når de bruges.
Jeg ville lukke ved stophanen, eller ved vanduret, der sidder der normalt en kugleventil, som er nem at lukke.

Køb den nye hane, med slanger i stedet for de blanke rør, det er meget nemmere.

mvh jens
Skal han ikke havde nye på af de der møtriker med gummi/plastic i (aner ikke hvad de hedder) så de slutter tæt, når han skruer den nye på?

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Undskyld det sene svar. Tak til jer alle 3, alt er blevet ordnet til konens store tilfredsstillelse
Normalt følge der også en brugs-forvirring med fra leverandøren der mere eller mindre skærer det ud i pap!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis