sporplader

hej forum
et lille hurtigt spørgsmål. skal opsætte sporplader som beklædning på et kolonihavehus. Vil bruge 19x50 mm afstandslister, men ved ikke om det er bedst at opsætte listerne vandret og lave et hul en 3-4 cm pr meter for ventilation eller sætte dem lodret f.eks 3 pr plade. mange tak
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale dig at opsætte dem vandret, det stiver pladen bedre af. Mininmum 5 styk på 2,2 m. Husk lige at give pladerne en gang træbeskyttelse på bagsiden, inden du klasker dem op

V.h  Håndværkeren
Hvis kolonihavehuset ikke skal opvarmes er det slet ikke nødvendig med afstandslister.
Ganske uanset hvad så er det nærmest tåbeligt at give træbeskyttelse på bagsiden.
Hvad skulle begrunde det?
Smør hellere trævbeskyttelsen på forsiden, der vil det gøre lidt gavn.
det er forstået, men hvis man gerne vil have afstandslister alligevel, hvor lange kan man lave dem før de skal stoppe ift lodret ventilation på vandrette lister ? jeg mener jeg igang hørte 3-4 cm pr m, lyder det rimeligt ?
vindpap på først,sæt derefter 25*50 mm klemmelister op lodret pr 60 cm (hvis muligt), og derefter 45*45 vandret udenpå klemmelisterne pr max 1 meter. Så har du den ventilation der skal til, og det sidder pænt i mange år uden risiko for opfugtning. Husk afstand til terræn på min 20-30 cm.

http://www.lyrk.dk
Annonce

takker

 

Man kan også bruge sporplader til at lave et rigtig fint hegn... Jeg var ikke klar over det hed sporplader, så der kan man bare se.
Skrevet af Naveren på 25 jul 2010 10:05
vindpap på først,sæt derefter 25*50 mm klemmelister op lodret pr 60 cm (hvis muligt), og derefter 45*45 vandret udenpå klemmelisterne pr max 1 meter. Så har du den ventilation der skal til, og det sidder pænt i mange år uden risiko for opfugtning. Husk afstand til terræn på min 20-30 cm.

Nemlig...
Det kan man godt Skruen er løs.
Men man kan jo den grad lade være.

Fordi det er forbudt i.flg. hegnsloven.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også