maling af badeværelses fliser

Hej
Vi skal i gang med en mindre opfriskning af badeværelset. Jeg påtænker at vil male fliserne. Det er et gammelt bad fra 50'erne, og der skal laves nyt når tid og råd bliver
Men i mellemtiden vil jeg gerne have lidt råd omkring maling af flier:
- er det muligt at male fliser i bad?
- hvordan skal det gøres? her tænkes forarbejde og andet
- tager fugerne skade?
- hvor købes denne maling og hvad hedder det?

På forhånd mange tak. 

Hilsen Lone 

P.s Fed side, masser af gode tips til en fremtidig husbygger
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen til!!
Dine gamle badeværelsesfliser skal i særklasse være meget grimme, lede og ulækre før jeg i dit sted ville gribe til den løsning.
Jeg har set det udført på et 70er badeværelse, og det ser bestemt ikke godt ud. Jeg vil 10 gange hellere se på de gamle, rengjorte fliser, frem for overmalede.
Var det mit badeværelse.ville jeg meget hellere ofre at filtse det, og så male med vådrumsmaling.

Med venlig hilsen
ktm

 

Vi har malet fliser i vores badeværelse, brugte denne maling.

http://www.borup-kemi.dk/FarveAndKe...aling.aspx

Vil klart anbefale den man ruller/pensler på, resultatet kan blive rigtig flot, og det har holdt indtil nu, ca 1 år, uden problemer. Vores blev rullet på, med en rulle som kunne komme ned i fugerne, spørg i buttikken efter noget fornuftigt.

Inden du starter, skal fliserne renses af så der ikke er kalk osv, vi brugt en kalk renser og skrubbede med den grønne side af en svamp, inden vi malede tørrede jeg lige over med sprit, for at være sikker.

Er blevet anbefalet at man absolut ikke skal male fliser på gulvet, det skulle blive slidt og grimt hurtigt.

Her er der et før og efter billed, det var meget 70'er agtigt før 


Lidt bedre efter

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
jeg har brugt Esbjerg maskin emalje ovenpå en alkyd grunder.. det virker og man får en meget blank overflade, som jeg ikke har set på de malinger som er lavet til fliser.. MEN det er kraftige sager at arbejde med! man skal have maske med filter imod opløsnings middler, og så holder det ikke evigt i et bad.. vores holdt sig fint de første 3 år, men nu er der et par småsteder hvor det skaller af.. det er så ca. 5 år gammelt nu, og jeg gider ikke lap-male det, da der alligevel skal laves helt nyt inden alt for længe :-)
Fordelen ved flise malingen er at, man bare skal male med det, og det lugter ikke engang vildt, selvfølgelig skal man have udluftning, men ikke noget størrere.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også