konstruktion

Hej
Jeg er ved at renovere vores soveværelse og i den forbindelse vil jeg gerne have noget mere lofthøjde men der sider nogle regler som er sat op i stedet for de orginale bjælker på tværs af bygningen er der nogen der har nogle gode forslag eller er der noget specielt jeg skal tage hensyn til må de meget komme med dem da jeg nødig vil have at bygningen braser sammen
jeg har selv et forslag (se tegningen) men ved ikke om det kan bruges de blå streger er de nye regler eller hvad det skal være
V/H Martin
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
her er billederne
Jamen der er ingen hanebånd i konstruktionen.
Det oprindelige bjælkelag er savet ned og i dtedet er "Reglarne" sømmet på siden af spærene. Eller i omvendt rækkefølge jo!!!
Det ser ud som op at du godt kan montere nye "reglar" feks. 50 cm højere oppe. Men det skal vurderes af en fagmand - på stedet.
Nu skriver du mere lofthøjde. Der er jo ikke noget i vejen forat du isolerer og beklæder spærene so konstruktionen er nu.
Selv om de der reglar nok skal "Forskønnes" en hel del.
Hov. Der er jo en kiprem Og hvis den er til andet en pynt kan du nol helt undvære reglarne.
hvis jeg var dig ville jeg tage en konstruktør eller en ingeniør på. Der kommer rimelig meget pres på remmen og dermed også risiko for at dine vægge skrider ud. Alternativet er at hæve bjælkelaget så det fungerer som et hanebånd. Men få nu en til at regne på det som har forstand.

God fornøjelse

http://www.lyrk.dk
Annonce
Ved nærmere eftersyn ser det ud som om at reglarne bare er klasket på med søm. I såfald har de formodentlig ingen statisk betydning.
Tak for svarende desvære nåede jeg ikke at se jeres svar inden det var lavet(er nok lidt utolmodig) er lige kommet hjem fra ferie derfor svarer jeg først nu. Nå men sådan er det kommet til at se ud jeg tror det nok skal gå
Det var jo dejligt at du selv kunne finde ud af det.
Er der nogen særlig grund til at du mener at det er i orden at spilde andres tid og hitpåsomhed?
Nææ men da der var gået 4-5 dage troede jeg ikke at der var nogen der kunne/ville svare på det og jeg er under lidt et tidspres da vi venter barn om 2 måneder så jeg besluttede at gå i gang så det må du meget undskylle det skal ikke ske igen
hpox: Der var vel ikke nogen der tvang dig til at bruge tid og kræfter på at skrive dine indlæg...

Jeg synes derimod 81lemming skal have ros for tilbagemeldingen med projektet og i særdeleshed billederne. Sådan!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis