Pris på renovering - slag på tasken?

Huset er 130 kvm2 stort, 1 plan. Man ønsker at pille gammelt listeloft ned, opsætte gips loft med spots (i alle rum), isolere loft med 100mm ekstra, isolere gulv ekstra (i dag spånplader på lægter og beton) og derefter lægge trægulv på (standard gulv, ikke det dyreste og ikke det billigste), indsæt nyt Ikea køkken ekskl. hvidevarer (køkken 12 kvm2), indsæt nye energiruder (8 stks), skift døre (3 stks), skift tagrender, vindskeder, sternbræder og underbrædder samt isolering af ydervægge indefra med 50-100mm + gips. Man er OBS på at prisen svinger alt efter kvalitet, men der gås efter en standard løsning. Badeværelse holdes uden for dette. Alt arbejdet udføres selv, så det er kun materiale pris der ønskes en ide om. Any takers?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hør unge mand ! Der må være noget du har misforstået, se her på LDS. hjælper vi gerne hinanden, men den svada du levere her driver du rovdrift på den enkelte håndværker på LDS. og det er absålut ikke meningen med LDS.
Så jeg vil opfordre dig til at gøre det selv, find selv de priser eller kontakt et firma der laver den slags.
Du er altid velkommen med enkelte spørgsmål, og så er der sikkert også en eller anden der vil hjælpe dig.

V.h.  Håndværkeren
Jeg ved ikke lige hvor rovdriften kommer fra - jeg er som sagt ikke på jagt efter arbejds priser, tilbud på at udføre arbejdet eller noget i den stil - det er udelukkende et spørgsmål der går på materiale priser. med alle de håndværkere der sidder herinde, var min tanke at en sådan hurtigt kunne danne sig en indtryk af hvor man lå henne i materiale priser på det der bliver nævnt.

Men hvis dette ikke er i LDS ånd, så beklager jeg, og indlægget kan dermed betragtes som lukket.
Hvis du udelukkende er efter materialepriser kan du jo søge på nettet. Det vil ikke tage dig meget mere end en time at få et overslag på materialeomkostninger da du jo kender alle størrelser.
Når du så har udarbejdet et overslag er jeg sikker på at der vil komme rigtig mange kvalificerede bud på hvad du kan gøre bedre/billigere..

hvem er "man"?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Spørgsmålet udspringer sig ud af en diskussion jeg havde med en kammerat - derfor benyttes "man".

Men jeg kan forstå et sådan spørgsmål er ilde set her på fora, man kan derfor blot se bort fra dette indlæg. Vi indleder vores egen søgen på Google. :-)
jeg syntes det er et helt fair spørgsmål...det er dog helt umuligt at svare på så længe der ikke er nogen størrelse på køkken, gulv, mv.... et skud herfra lyder på 150.000 i materialer, men det kan sagtens svinge 50.000 eller mere... afhænger jo fuldstændig af hvor pernitten man er og hvor meget man "finder" når man river ned ligesom størrelser ikke er nævnt..
Annonce
Jeg ved ikke om det er ilde set på, jeg har ikke noget i mod at hjælpe med overslag, men spørgsmålet virkede måske en smule teoretisk, det er næsten som "man" har set på et hus man overvejer at købe og så lavet et tænkt projekt? (Ikke for at fornærme nogen)

Jeg tror måske hellere I bør sige I har eks. 100.000 eller 200.000 og så regne baglæns. Eller bestemme jer for enten en kvalitet eller pris på ydre overflader og så "fylde op" eller massere budgettet indtil I rammer jeres max. Køkkenet bør I også selv bedst kunne bedømme, hvis ikke så brug KVIKs tilbudskøkken som målestok?

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Find en online trælast, fx net2traelast.dk og slå priserne op.

Køkken 30.000 kr inkl. hårdehvidevarer, vinduer 3000 kr/stk, indvendige døre 1000 kr stk, osv.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis