Nokia E71 som datamodem (3 Mobil)

Så nærmer ferien sig

Tidligere år har vi haft mobil bredbånd med (fra arbejdet), men i disse multimediaskat-tider går det jo ikke - og modemmet er udlånt til en kollega i ferien.

Men nu har jeg jo en Nokia E71 med fri datatrafik og mulighed for at fungere som modem, vi giver en formue hver måned, så det kan vi jo lige så godt benytte os af.

Kan bare ikke få det til at spille

Jeg talte med en supporter hos 3, han anbefalede at komme ind i deres butik på Strøget med den bærbare og mobilen, den tur vil jeg gerne spare mig selv for, hvis det kan lade sig gøre.

Er der nogen herinde, der har fået det til at fungere? Det er formodentlig forbindelsesindstillingerne i Nokia Connect, der skal trimmes, men oplysningerne er ikke til at finde på deres hjemmeside.

Håber på hjælp

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
inde i pc suite vælger du modem funktionen. inde i modem funktionen skal du vælge dit "modem" og dit tele selskab. sidstnævnte har min pc det med at glemme. og så kan man ikke komme på.

Jacob
har selv 4 e71 i fam.
Hvis det ikke virker med pc suite så prøv ovi.com

sørg for nyste firmware., selvom det er et helvede fordi der ofte laves rod selvom man har taget backup - når man så genskaber telefonen efter opdateringen.
Hent i øvrigt en opdatering til birdstep smartconnect (søg på google) - så kan den som default bruge fx dit hjemmenet når den kan finde det - og ellers din teleudbyders - så kan alle dine ting der skal kende et adgangspunkt, selv bruge det billigste.

Skift i øvrigt hurtigst muligt til fx bibob.dk - 50,- for datapakke, 8 øre for sms 0 i opkaldsafgift og 1 øre pr sekund - og gratis omstilling til din tlfsvarer selvom du er i udlandet - 0 abonnement.

vær opmærksom på at din forbindelse er langsom via bluetooth eller usb kabel når du bruger mobilen -usb kablet er såvidt jeg husker omkring 0,1-0,2 mb max og bluetooth endnu langsommere - men det er fint som nødløsning...
Nu er 3G jo også langsom.. og hopper den på edge så går det langsommere.. Jeg har måtte opgive at se vejrudsigten på Avanakø.. Deres flash kunne den slet ikke hente..

Time Out på Avanakø.. ikke kun i håndbold men også i vejrudsigt.

Så vi sejlede hjem i rigelig vind..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis