fedtet lærketræ

har lige fået lagt en lærketræ terrasse og har givet den to gange ædelstræsolie og tørt det med en klud bagefter men syntes her dagen efter det er lidt fedtet, er det noget som vil tørre ind eller hvad skal man gøre.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ddet tager en måned om at hærde igennem to gange er også mere end rigeligt

 

okay tak så må jeg bare vente
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Gider du ikke vente kan du give terrassen en behandling med tynd olie eller evt. ren terpentin med sikkativ tilsat. Sikkativet får olien til at tørre hurtigere. Optimalt burde sikkativet være blandet i olien da du behandlede træet, men det går nok at efterbehandle også.

se eks.: http://www.morsmaling.dk/product.asp?product=140

Hej Michael

Vi vil anbefale dig at prøve med Flügger Terrasserens, A er et effektivt rengøringsmiddel, til træterrasser udendørs. Fjerner misfarvning, snavs, gråmuld og rester af gammel træolie på vejrbidt fyr, gran og trykimprægneret træ. Anvendes koncentreret og påføres med pensel
el. børste. Efter opblødning i ca. 10 minutter uden indtørring, afbørstet og spules (evt. højtryk) med rent vand indtil fladen er ren.

Held og lykke med din terrasse

God sommer [script removed]

må prøve et eller andet for nu er den lidt misfarvet ser ikke så pænt ud
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
så er afrensning vejen frem og derefter genbehandling. prøv en decideret lærketræsolie næste gang og i tyndt lag. husk aftørring af overskydende olie efter et par timer.
okay må jeg gøre lære man jo kun af haha hvad skal jeg bruge til afrensning og behøver jeg og slibe
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også