Hvilken Thule cykelholder....til bil? ;-)

Hej derude,

Undskyld gruppen her måske ikke er rigtig -  håber dog at én eller flere af Jer vil dele erfaring:

Jeg skal have købt en cykelholder til mit træk - en Thulemodel.

Jeg spekulerer meget over om det skal være en model til at hænge cyklerne på eller en model, hvor man stiller cyklerne i en holder og spænder fast med en arm foroven. Sidstævnte versioner er noget dyere en den til at hænge cyklerne på. Og så har sidstnævnte nummerplade fastmonteret.

Jeg forestiller mig det er lettere og tager mindre tid at fastgøre cykler på modellen man stiller cyklen i.

Skal ikke bruge dem hver dag - måske i snit 1-2 gange pr. uge.

Hvad er Jeres erfaringer (eller hvad tænker I) om hvilken løsning er at foretrække?

Hilsen Torben
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
min erfaring er, at du er bedst tjent med den model der kan vippes, så du kan åbne bagagerummet uden at afmontere hele baduljen

 

Jeg har selv en Thule Hang-on til 3 cykler, og cyklerne hænger godt på den, men man skal surre cyklerne for neden og beskytte dem mod at ridse hinanden. Damecykler og børnecykler er heller ikke nemme at få på stativet.

Jeg er også medlem af en cykleklub, hvor vi har nogle Thule-stativer til at sætte cyklerne op i. Det er bare meget bedre, cyklerne står sikkert og de rører ikke ved hinanden.

Fordelen ved Hang-On er at det nemt kan klappes sammen og ligge i bagagerummet, mens den anden model fylder meget og er uhåndterlig ved montage og opbevaring.

Hvad der er vigtigst for dig må du så selv vurdere, men jeg ville i dag tage den dyre model...

MVH Leo

Mange tak for alle indlæg - Leo: de problemer du skitserer er også dem jeg tænker på....jeg er mest stemt for stivet til at sætte cyklerne i (Euroway) . Men der findes også en RideOn....jeg kan ikke lige genemskue forskellen mellem RideOn og Euroway modellerne - kan du/I?

Hilsen Torben
Ride On ser ud til at være en spareudgave af EuroWay uden klembeslag til at holde om overrøret. i stedet er der en bøjle mellem cykelrne, som du kan surre dem fast til.
Det er EuroWay jeg har prøvet, og den er altså fin i brug, men som sagt også en ret stor klump at have liggende i garagen eller bagaerummet.

MVH Leo

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis