Vvs firma ligeglad med regler eller er det mig der er forkert på den:/

Godmorgen..
Vi har for 14 dage siden haft en "rørskade" eller det vil sige vores gulvafløb i bruserne var utæt.. Tilkalder et Vvs Firma og de siger at deres mistanke ligger til en utæt fuge i badeværelse og siger til at os hvis vi vil spare de ekstra penge så skal vi gå ud og grave vores kloark frem som ligger under jorden da de lige vil tjekke kloarken, selvfølgelig vil vi det, for det er allerede en dyr regning vi ville få fra dem hvid det kun var en utæt fuge.. Får pillet fliser op og finder kloarken...De åbenr så det dæksel og vil lave et eller andet med en bold der i men de har så i mellem tiden fundet ud af hvad der var glat og det var utæt afløb forhøjningskål og et eller andet mere.. SSG kommer op og måler fugt og fortæller hvor der skal bankes beton op.. Nå så langt så godt. Vi får så en af de der såkaldte badmobiler for vi har pt ingen bad da det skal banke bruserhjørnet op.. En af Vvs folket brokker sig helt vildt over at han ikke kan finde et 340 stik til det bad noget. Men piller så nogen ledninger fra på vores relæ.. Vi går i den tro at det er helt lovligt arbejde han udføre vvsmanden... Min mand går i bad og får et rap over fingerne da han er færdig, der er sgu stød i denne vogn, fortæller vvsmanden hvad der var sket men han siger alt er helt normalt.. Der kommer en gut fra det sted de har lånt denne badmobil og siger det er smask ULOVLIGT og han tager ledningerne af hvor der er stikflamer fra vores relæ.. Ringer til forsikrings manden som siger at han kun ville have tilfredes kunder og det er fint med ham hvis vi vil finde en anden vvs mand..... Puha det blir godt nok langt så vil lige slutte af med mine spørgsmål:

Vores kloark ligger som sagt under vores jord, men står fremme og lidt åben da de har smidt "afløbslangen" fra badmobilen deri??
Har fjernet gulvet og betonunderlaget da vi vil have flytte et afløb, men der hvor vores wc afløb er kan man ikke stå uden man nærmest flader sammen i et hul?
Jeg har nogen billeder som jeg vil ligge ind hvis det ville hjælpe lidt??

Hilsen Rikke (som faktisk godt kan lave gør det selv)


Hej derude..

Jeg er ny herinde og ved ikke rigtig hvad det her er for noget og hvad jeg skal skrive.. Eller jo ved godt hvad det er for et forum, da det har givet mig mange gode råd:)

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder til at i har en fornuftig taksator på, vær glad for det.

Det er vist meget normalt at lave et midlertidigt afløb på den måde, det hele bliver jo lukket rigtigt når alt er ok igen

Hvis der er fare for at i kan komme til skade bør i nok have et alternativ wc, men i har nok ikke krav på mere end en camping tørcloset, den kan i jo så tømme ned i det åbne afløb
Alt der ud over er kun på good will fra taksatoren.

Vær glad for at i så hurtigt fandt ud af at det var en klamphugger i havde fået ud, find nu en ordentlig VVSér til at lave det færdigt.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis