Materiale forslag ønskes

Hej
Familliens eneste håb - vores teenager er netop vendt hjem efter 1 år på Flemming Efterskole.
Nu har hun 1 tons billeder der skal sættes på væggene, far - med abesnot. NIKS er mit svar. Væggene er uden tapet, puds ru men malede.

Så foreslår hun minsandten om jeg ikke kan sætte nogle plader op på væggene, der hvor hun ønsker det. Det må dog ikke være opslagstavler.

Er der nogen af jer der har ideer til materiale valg.
Skal jeg afslutte kanterne med en pæn vinkel alulist.?
Skal jeg male dem hvide ? værelset er lys blå efter hendes eget valg ;-)

Størrelsen er 1½m høj og 1.1m bred samt 1½ m høj og 1.7 m bred

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad dog teenageren, brodere vægen med abesnot, så må du jo male den, når engang billederne skal ned.
Eller kunne nogle hvide masonitplader, være en mulighed, så kant dem med en lille træliste.
mvh jens
Find en withe-board tavle i passende mål. Så kan hun abesnotte eller bruge magneter efter forgodtbefindende og tegne med spritpenne også, så hun kan huske navnene på vennerne.

Chr

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hvad med at sætte en gallerihylde op på væggen. Det er en lang liste hvorpå billderne stilles. Moderne og ser godt ud.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Hej
Tak for jeres svar. Jeg vil kigge efter noget whiteboard pga magnet ideen og måske galleri hylder pladseret ovenover
Skal fremstille projektet for hende på lørdag.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Man kunne også bruge en plexiglasplade, hvorpå hun kunne klistre billederne op med abesnot.
Så er værelse stadig lys blå.
Annonce
Carstens forslag kan udbygges med en kantbelysning (evt. farvet) på pladen, som kan være med til at give en helt særlig stemning i lokalet.
øh...... hvorfor. "Abesnot" kommer fint af væggen, hjulpet af en fugtig klud.
Har været hele tankerækken igennem (bl.a. store galvanisere plader på væggen), men valgte "abesnottet" direkte på den filtede/malede væg. Har nu pillet de først-monterede billeder ned, og efter der har været en fugtig klud over, er der ikke spor efter montering(bortset fra en skygge som følge af den intensive opvarmning med fyrfadslys og andre hyggespredende, brændbare genstande )

I min verden er det langt lettere lige af male en væg - end at skulle montere plader m.v.
Og vid dig sikker - straks pladerne er monteret, skal der flyttes om i værelset.....

Mvh.

Jan R.
Monteringen af pladen er simpel.
Skubbes så højt op, at den rammer ind under skyggelisten.
Nederst monter en lille liste med 2-3 skruer til at holde det hele.Måske med lidt dybde, så der bliver en fin hylde.

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også