Hvad vil du give for et fodboldhold?

Godmorgen allesammen.

Jeg sad lige og bladrede gennem dba.dk, da jeg fandt denne annonce: http://www.dba.dk/udrangeret-og-i-saerdeleshed/id-67052801/?utm_source=facebook&utm_medium=statusopdatering&utm_campaign=syi-facebook

Jeg kan ikke finde ud af at lave de der smarte links. Så i må selv copy/paste den i jeres browser.

God weekend
Næstformanden


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
God morgen Hr. Næstformand!

Annoncen har ikke min store interesse, men det du skrev om de smarte links interesserer mig! 
Jeg er så vigtig i denne tid, fordi jeg for nylig fandt ud af at lave disse link, og når jeg kan, så kan du i hvert fald også!!

Du kan ikke lave dem i quicksvar ruden.

Når du vil lave et sådandt LINK, og i dette tilfælde vil bruge ordet LINK, som "kontakten", markerer du ordet LINK.

Så kopierer du dit link fra kilden, hvid du ikke allere har gjort det..

Klik på det 12. ikon fra venstre, over skriveruden, det med en lille globus og et par kædeled.
Så forlanger den, at du markerer det ord du vil bruge som "kontakt", hvis du ikke allere har markeret det.
Helt oppe i toppen af browsersiden kommer en gul linie op, der spørger om du har tillid osv.
Det klikker du så på, og en gang til på globussen efter tilladelsen er givet, og der kommer en rude, hvor du indsætter den kopierede webadr.

Du vil så se, at det kopierede link får en understregning, og når du trykker send, vil det blot stå som fremhævet. Meget smart, og jeg var længe grøn af misundelse over, at jeg ikke kunne finde ud af at gøre det samme!

Held og lykke. Jeg håber min forklaringe er skrevet nogenlunde rigtigt, og er modtagelig for tilrettevisninger.

Med venlig hilsen
ktm

 

Så prøver jeg da at lave et link: Billigt fodboldhold.
Wohoo... Så lykkedes det
Jeg oprettede engang en tråd, for at finde ud af det. Men det blæste lige hen over hovedet på mig  Jeg er måske lidt bagud med sådan noget. Men når jeg så endelig finder ud af det, bruger jeg det ofte.
F.eks. kan jeg til stadighed ikke forstå hvorfor min Bettebror, som ved stort set alt om computer, absolut skal bruge musen for at flytte til næste felt i en formular. Det er da meget nemmere at bruge TAB-tasten
Og der er nogen der altid skriver .dk efter adressen i browserlinien. Jeg trykker på ctrl+enter...

Men jeg takker og bukker for den fine beskrivelse.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det var da en god lille artikel

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

OK, lad mig så lette min samvittighed!

Det var ikke bare uegennyttig venlighed fra min side, at jeg lavede "opskriften", men der lå nok også en lille snært af dovenskab fra min side, idet jeg håber at flere vil bruge metoden!
Det er jo ulig meget lettere blot at klikke på linket, i stedet for at skulle klippe klistre!


Med venlig hilsen
ktm

 

Synd i ikke copy/pastede annoncen ind her.. for nu er annoncen væk..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Ja, pokkers også...
Men her er selve salgsannoncen. Dog uden alle de sjove kommentarer:

Udrangeret og i særdeleshed udspillet fodbold landshold, ønskes afsat snarest muligt.
Af særlige fortrin kan der ikke nævnes meget, men blandt andet kan fremhæves følgende kvalifikationer :

Giver let op, gerne ret tidligt i kampen.
Åbner gerne alle porte og udviser stor gæstfrihed i forsvaret.
Målmanden giver gerne ved dørene og er meget gavmild.
De spillere som er model Povlsen overlader gerne bolden til gæsterne i forsvaret.

Men der er dog enkelte lyspunkter :

Efter de sidste 2 ugers ferie i syd afrika er de veludhvilede.
Lettere solbrændte.
Klar til nye udfordringer.

Landstræner kan eventuelt medfølge ved et godt bytte tilbud.

Eventuelt godt spillende Oldboys hold eller lille putter hold med træner kunne have interesse


Den endte vist omkring de 600 kr...


Næstformanden



Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det lyder interessant, men de spiser nok for meget

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hæ hæ, der er nogen der kan en interessant form for kombinatorik. Når man går ind på et af ovenstående link får man følgende meddelelse:

Annoncen findes ikke længere på dba.dk

Varen "Udrangeret og i særdeleshed udspillet fodbold landshold..." er vist blevet solgt, men vi har fundet 486 andre interessante annoncer.

Den første af de 486 andre interessante annoncer, der jo må forventes at have en form for relation til "udspillet fodboldlandhold" er en annonce for:

"Søgrus til afhentning"

Det ligger naturligvis lige til højrebenet, at hvis man ikke kan få et fodboldlandshold, så har man nok behov for et læs søgrus, eller .........

Begge varer hører måske til under samme toldtarifpositionskode??

Minder lidt om den kløgt, man finder ifm maskinoversættelser f.eks. på Google!!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis