Vejle - Hvajle?

En og anden undres over Vejle til tid og anden er gået hen og blevet til en hval kirkegård.

Monstro bilernens buldren på broen, gennem søjlerne og ned i fjordbunden er sød musik  for en ensom og forvildet, men meget fin hval?


 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fik en sms fra Svigermor, der sagde at hun bare var ude at bade lidt. Og at hun ikke kunne forstå alt det påstyr...

Men det er så voldsomt interessant, at de har aflyst Munkeboløbet. De kunne simpelthen ikke komme rundt for alle de hvalinteresserede mennesker!

-Mht. støj osv. har jeg ofte set sæler og masser af fisk (Måske derfor sælerne...?) ved de platforme jeg har været på, på ude på Nordsøen.
Og jeg har talt med besætningen på en gammel tysk corvette, der undersøgte havbunden, miljøet og dyrelivet ude ved Horns Rev. Og de sagde at de ikke umiddelbart kunne se at der var gener ved møllerne.

Men om de tiltrækker havdyr, tror jeg nu ikke...


Næstformanden


Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
jo det er ligesom mensker der svømmer rundt i vandet og ser en platform de kravler jo osså op på den selv om at der står privat og ophold forbudt sælerne kan jo ikke læse så de er undskyld og med fiskerne tror jeg at pillerene laver hvirler i vandet så at mæringerne kommer op i vandet
jeg tror med hvalen at det er fordi at der er blød bund og at den er syg så at den ligger der før at ikke at drukne
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Skrevet af Næstformanden på 19 jun 2010 08:31
Fik en sms fra Svigermor, der sagde at hun bare var ude at bade lidt. Og at hun ikke kunne forstå alt det påstyr...

Men det er så voldsomt interessant, at de har aflyst Munkeboløbet. De kunne simpelthen ikke komme rundt for alle de hvalinteresserede mennesker!

-Mht. støj osv. har jeg ofte set sæler og masser af fisk (Måske derfor sælerne...?) ved de platforme jeg har været på, på ude på Nordsøen.
Og jeg har talt med besætningen på en gammel tysk corvette, der undersøgte havbunden, miljøet og dyrelivet ude ved Horns Rev. Og de sagde at de ikke umiddelbart kunne se at der var gener ved møllerne.

Men om de tiltrækker havdyr, tror jeg nu ikke...

Næstformanden


Tysk Corvette? Bob-bob.

 Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

mon det er en mercedes jeg ved amikanerne har bygget en bil der hed corvette ??
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Nu har Vejle igennem mere end 100 år tiltrukket en hel del store hvaler. der var en artkel i avisen den anden dag! Jeg tror det var 4 gang der var Finhval i Vejlefjor og en enkelt Blåhval har også været forbi.
Men ud over disse ekstra store hvaler har vi da haft besøg af Spækhuggere osv og der er vel også en rimelig fastbestand af Marsvin i den ydre del af fjorden.....

Indtil 50'erne fangede de lokale fiskere ( den har vi ikke flere af ) faktisk Marsvin.... Tror også nok der har været veritable fangster af Grind i 50'erne...

Så jo Vejle tiltrækker hvaler.. med eller uden bro :-)

Måske er det fjordens ret store dybde der er en medvirkende årsag. Måske Lillebølt mundingen der snørrer sammen, og med stor strøm der gør de drejer ind mod Vejle...

Uanset hvad en dejlig fjord, med god dybde og de høje skrænter sikrer oftest en god vestenvind... så der skal krydses hjem om søndagen :-)

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Det kan jo være at hvalerne tror at de lige kan smutte gennem Jylland der.. Der står jo ikke et skilt med "alt gennemsvømning umuligt)

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

HA HA....

Den tværgående kanal der indimellem snakkes lidt om skulle vist starte i Åbenrå og gå tværs over, sikker ende ud ved Ribe eller der omkring....
Men mon hvalerne vil være villige til at svømme så langt sydpå.....

MVH Jens

MVH Njord
Nu er skelettet jo tilbage i Vejle hvor det er udstillet i kunstmuseet.

http://www.vejlekunstmuseum.dk/SEEEMS/28458.asp

MVH Njord

MVH Njord
ja der kan mand se DET er jo en kirkegård for hvaler i vejle så den valde alså den rigtig vej da den drejet ind i vejlefjord
hvil i fred++
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Ja Jow...

Den ligger her nogle måneder og når interessen så begynder at falde sendes den til kjøwenhavn...
Så kan de jo gemme den på en eller anden hylde...

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis