Køkkenbordplade i birk

Kære LDS's

Jeg er lige flytte i hus og er nu i gang med at renovere køkken og bryggers.

I køkken og bryggers skal bordpladen skiftes og jeg overvejer nu at købe en bordplade i birk fra Skovtrup http://www.bordplade.info, da de sælger plader i bredden 92,5 cm til rimelige priser. 

1) Er der nogen der kender firmaet?

2) Hvordan er birk som bordplade? og hvordan behandler jeg disse plader inden og efter opsætning?

Venlig hilsen

Jens (boligejer siden 12/6-2010)


Vh Jens

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1: nej.

2: udmærket. Jeg ville behandle det med en hård olie.

Bent.
duejens

Og velkommen på LDS:

Du skal sikre at overfladen er 100% tæt for vand og andet flydende, birk bliver mørk og skjoldet hvis der bare trænger den mindste smule væske ind i det.

Kender ikke det pågældende firma.

M.vh. maskinsnedker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for svarene, Bent og maskinsnedker.

Jeg havde tænkt mig at behandle bordpladen med Junckers rustikolie eller et lign. produkt inden opsætning, vil det ikke være den rigtige løsning?

Vh

Jens

Vh Jens

Det er nok meget fornuftigt, jeg kender ikke den pågældende olie.
Husk at behandle på begge sider samtidigt, ellers risikerer du at pladen slår sig.
En endnu bedre løsning ville nok være at lede efter en plade der allerede er oliebehandlet fra fabrikken.

Bent.

Birk er ikke velegnet som bordplader i et køkken, der skal tåle hårdt slid i mange år. Der er en forklaring på de såkaldt "rimelige priser".

Godt håndværk kræver dygtige håndværkere og de er ved at blive sjældne. Montører er der til gengæld mange af.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis