forsikringsselskab snyder


  jeg skal høre om der er nogen som har haft ubehaglig overrasksler fra et forsikringselskab.
  jeg har for et par månder siden fået anden bil efter nogen år uden bil i egen navn.
  og fik et pristilbud efter 14 dage som var hel okay alså i marts månde. og hørt ikke

  noget fra dem godt styk tid.og så her forleden dag kom det posten og pluslig hade de sat
  mig noget højer in aftalt.ringe der in og sage hvofor de gjort det sage han var fordi jeg stod
  i rki sku betale 2800 mer året.snak med min far om det. ringe han der in fik det sammen
 
  at vide  blev han gal det kan man da ikke gør sæt højer op bar fordi står i rki.har jeg da aldrig
  hørt før. det er alm brand

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo står du først som "medlem" af RKI er du meget dårligt stillet alle steder hvor det handler om penge.
At Forsikrings selskaber snyder, er da almen viden
Står man i experian (RKI) er man dårlig betaler. derfor tager man sine forholdsregler. sådan er det bare. alt bliver dyre.
Så se at blive af med experian.
Det sker desværre af og til at man må hive en "kunde" igennem møllen med inkasso rki osv. det er pisse besværligt i forhold til hvis de bare betalte.
pt. har jeg en sag kørrende. og hvor er det dog en kedelig tid at benytte.

Jacob
Det er meget heldigt for dig måske.

Find et andet selskab end alm. brand jeg skal kun advare mod det forsikringsselskab med alle de problemer folk har haft med dem.

Prøv evt. at forhøre dig hos andre selskaber.
fordmand2

Jeg har det indtryk af forsikringer er et nødvendigt onde, når man har møde med en Assurandør er der ingen grænser for hvad der dækkes, men når man så står med et erstatnings tilfælde er der pludselig ingen dækning.

Forsikrings-sproget er næsten ikke til at forstå for menig mand den ene § henviser til den næste osv.

Så det at finde et "ærligt" forsikrings selskab er nok ikke muligt, de vil alle slå sig i tøjret for at undgå at betale en sum.

Men når det er sagt er der nok også nogen der misbruger forsikringerne, så måske er bolden bare sparket tilbage på forbrugernes (os) bane-halvdel.

Fjernsynet belyste nogle sager fra Seest ved Kolding for nogle år siden, det er simpelthen gyseligt at se hvordan de mennesker har måtte gå i gennem, oven i at de har fået deres huse ødelagt ved fyrværkeri ulykken skal de så tage en kamp med forsikringen oven i, det er da usmageligt synes jeg.

(så moralen er dybt begravet i penge kassen - - mit eget synspunkt naturligvis)

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Mit forsikrings selskab forsørger jævnligt at sælge mig flere af deres produkter, jeg tror selv at det er hvergang mine papire overgår til en ny medarbejder på Codan, så ser vedkommende at "manden" kun har Ansvars forsikringer.
Sidst var det en sød ung mand der førsøgte at sælge mig en indbo forsikring, hvor jeg spurgte hvad det skulle være godt for ! Jo hvis mine møble eller andet forsvandt uden mit samtykke så ville jeg få noget nyt, Det tvivler jeg på siger jeg så, for det skrivebord jeg sidder ved er omkring 150 år gammelt og vil hvis det skal fremstilles i dag med alle dets finurligheder - hemmelige rum o.s.v. komme til at koste en halv milion.  Nå ja det var han ikke så sikker på at de ville dække.
Annonce
Hej alle sammen.

Jeg skrev i går om at der måske er nogen som har eller misbruger deres forsikring, og dermed gør dem mere vanskelige at vriste nogle kr. fra i tilfælde af en skade.

Har et konkret eksempel, jeg gik og skiftede nogle termo-ruder der var punkterede, så kom en af mine naboer og foreslog at jeg skulle lade forsikringen tage den udgift, jeg skulle bare foregive at det var et stenslag fra min plæneklipper, men jeg så bestemt på ham at jeg godt kunne betale mine termoruder selv.

Hvortil naboen  sagde at det er sgu' (undskyld) ånd-svagt af dig at gøre sådan, for det var der så mange der gjorde, og at vedkommende selv havde gjort sådan når der skulle skifte glas hos dem, jeg har det helt fint med selv at betale noget sådant.

Men noget sådant er jo bedrageri og er strafbart så ikke noget fusk her på matriklen, det er sole-klart, jeg skal ikke have en plettet straffe attest.

Det var bagrunden for min kommentar i mit forrige indlæg.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Det er jo også en mærkelig holdning at have, at bare fordi alle de andre gør det, så kan han også gøre det. Det er bare så ansvars løst som noget kan være, og de fatter ikke at det er grunden til at forsikringer er så dyre. Hvis der slet ikke kunne snydes ville premien jo falde til en tiendedel af hvad de er nu !
Nogen gange kan jeg dog undres over den politik forsikringerne har, jeg har en ansvars forsikring på min mc. men fordi jeg bor meget langt ude på landet får jeg temlig meget rabat. Det er som om at de tror at når man bor så langt ude kommer jeg aldrig ind til storbyen, og det er jo grunden til at jeg har mc. for at kunne komme ind og handle.
Håndværkeren

Jo du har ret, men f.eks. trafikken er jo ikke så tæt i vestjylland som i stor-kjøbenhavn, så risikoen er ikke den samme for at ramle ind i en anden hvor der bare en gang i mellem kommer en bil eller andet køretøj forbi.

Så risikoen er jo ikke den samme i forhold til trafik-tæthed, mon ikke det er sådan de har regnet denne forskel på forsikrings præmien.

Jo flere der færdes eks. på et fortov jo større er chancen for at støde ind i en anden, måske lidt forsimplet, men så alligevel hvis du forstår hvad jeg mener.

Men vores forsikring dækker jo også i København eller andre steder, naturligvis, det er nok det du tænker på ikke.

Det for hen værnde MLU nu top sikring eller hvad det nu lige hedder, havde en km taksering de beregnede deres præmie efter, kan jeg da huske.

M.vh. maskinsnedker.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Nåeh ja, på en go dag kommer der nok en 50 biler incl. rutebilen forbi om dagen
Ja det er netop det jeg mener.

M.vh. maskinsnedker.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis