fjernvarme

                
hej jeg tror jeg har et problem med mit fjernvarme mit afkøling står på 70garder og mit fremløb står på ca 50. så vist jeg ved kommet vandet op fra og det går ud nedefra.. el?? kan i hjæpe mig med at finde ud af det??? plus jeg har fyldt vand på 4-5gange i vinter`s  m.v.h Casper

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du vender op og ned på de fysiske love  varme stiger opad så det ville da være lidt specielt hvis det kom ind for oven og løb nedaf. At du fylder vand på så tit kan skyldes en utæthed men det kan også være du kører med for højt et tryk. Det skal være mellem 1,5 og 2 bar.
Men se hellere at få isoleret de rør, du har et enormt varmespild på de uisolerede rør !!!

V.h.  Håndværkeren
Ja 70 er den temperatur du får ind fra fjenvarmeværket, og så bruger du 20 + grader til opvarmning hvorefter du retunere det i 50 + grader

tak for svar..

okay jeg forstår det ikk hehe. bor i hus hvor er der 3 lejligheder og min er på 51 men betaler 400 a konto til min udlejer det er 4800kr om året. og skal betale ca 3000 tilbage.. det vil sige at jeg skal betale ca 8000kr om året i varme.. det kan da ikk passe hmmm. det jeg ved er at retur varme kommer ind i den hvide beholder. o.s.v hilsen casper

Det, der er afgørende, er hvor mange kwt, du bruger. Hvis du har en selvstændig måler på din lejlighed, kan du aflæse forbruget i displayet - og gange det med prisen fra fjernvarmeværket og lægge de faste omkostninger til.
Afhængig af lejlighedens isolering, dine udluftnings- og badevaner samt  prisen på fjernvarmen, kan den samlede udgift snildt passe.

Mvh.

Jan R.
Annonce
Nå så det tror du, ja så vidt ind til nu, lyder det for mig som om du overhovedet ikke har en disse begreb om hvad der sker i den indstalation.
Så jeg hjælper dig lige lidt, så dine venner ikke griner deres R... i laser !
Den hvide beholder er en varmeveksler hvor vandet fra fjernvarmen ledes igennem nogle rør. Rundt om de rør løber det vand du bruger til dine radiatorer og varmvands beholder. Det er IKKE vandet fra Fjernvarmen der løber rundt i dit hus.
8000,00 kr. er da meget rimeligt for varme og varmt vand hvis din lejlighed er omkring 50 m2. men det kan blive billigere hvis du får isoleret de rør og beholderen i kælderen.
okay. nej jeg har ikk en skid forstand på det. jeg betaler 400 a konto for varme og 100 a konto for vand til bad og drikkevand. hmm det vil sige at den der står på 70grader er varme ind i huset og den anden ud af huset el hva?? hvis det er sådan så har den på 70grader varet nede på 50 ind til for 25/5-2010 har billeder af det hvis du vil se det.. hvor min udlejer igen skrute på det. .. synes bare det er mange penge at bruge i penge. på en lejlighed på 51. hehe

hilsen casper
glemte at sige den røde beholder er tryt. der er en rød pil ud fra den står der 2.5bar. så fylder man den op til 2,5 bar. men den når alle i huset bruger varme så flader trykket meget. til 1bar el under. men nu står der på 1,5bar den har miste 1bar siden jeg flydet vand på sist. den 1/4-2010 nogle er der galt tror jeg..
Nej det er rimeligt at betale 500,00 om måneden, og hvis temperaturen var nede på 50 grader, har det nok været i vinters hvor alle brugte meget varme, så kan værket have svært ved at følge med. Du betaler ikke mere af den grun for du får den samme varme ud af det.


ja det ved 500kr er okay.. men kan bare ikk forstå hvorfor jeg jeg skal betale ca4300kr for kun varme til radiator. men når der ikk er nok tryk på så kommer der jo ikk vand nok i mine og ders radiator.. det er min radiator se her..
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis