20 meter! langt spejl

Jeg har fået leveret et spejl til mit ridehus.

Det er 20 meter langt og 2 meter højt (lavet i 7 sektioner).

Så langt så godt.

Spejlet skal gerne kunne dækkes af, men leverandøren har ikke en god løsning til dette - erkender det blankt. En anden leverandør kan levere 7 stk. rullegardiner til blot 18.000 kr. plus moms. Lidt i overkanten.

Jeg går i tanker om en pressening i tynd PVC ala dem til lastvognssider. Den kan jeg få for 2.000 kr., men hvordan dælen hænger jeg den bedst op? JEg går i tanker om en wire udspændt mellem væggene i ridehuset, ca. 21 m. Tror i den vil bøje meget ned på midten? Eller kan jeg spænde den hårdt nok op. Eventuelt andre ideer til en billig, men lidt pæn løsning?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hva med at lave den som lastbilerne ofte har dem, på ruller i den ene side.. Du er dog nok nødt til at understøtte så lang en rulle, men hvis du har 20 meter og deler den i 4 stykker af 5 meter. Så er presenninger og ruller til at håndtere..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Har du hørt om gardiner ?
eventuelt monter gardinstængerne (dem af alu) 5cm ude fra vægen så du ikke ridser spejlene over tid. man kan sy blyarmeringen fra bunden af badeforheng ind i bunden af gardinet så det ikke flagrer.
En anden mulighed er at du dækker af med plader du hænger op foran spejlene/ leger skyde dør med nogle plader foran spejlene.
Så er de også mere beskyttede.

Jacob
eller plader a 12 mm x-finer hængslet i toppen - de vippes så op når spejlene er i brug (evt. via "snore træk" i loftet - når spejle ikke er i brug er de godt beskyttet bag x-fineren og du kan evt. male dem i en pæn farve, reklamer eller endog udsmykke dem med "kunst"
- ellers som en anden er inde på lade dem glide på en skinne - men det giver lidt mere bøvl når de skal ind/ud
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også