VVS - alternativ til union??

Hej,

Findes der ikke et fornuftigt alternativ til en 3/4" galvaniseret union?

Har brug for at lave en samling hvor jeg ikke kan "skrue det sammen fra en ende". Alt andet er udført i messing fittings og det ser ud til at der andre steder i installationen er udført samling ved i vinkel med nippel (med pakning).

Fandt en "samlefitting" ved Nordic Metal Supply (NOMAS), men kan ikke finde tilsvarende hos BD, Sanistål eller andre... Se evt. billede...

Nogen her der har en idé om hvad sådan en dims kaldes? Evt. et VVS nr?


 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej. det hedder en radiatorforskruning. mvh. av
Ja det er en radiatorforskruning og sådan en har de helt sikkert i de butikker du nævner. I gamle dage brugte man en lang gevind, men det er noget klamp at bruge til vand.

Lad mig gætte... Den skal være VA godkendt for at må bruges i en brugsvandsinstallation i parcelhus?

Er der mon nogen der kunne finde på at bruge den alligevel?? onmousedown="return false;" src="/DesktopModules/ActiveForums/themes/LDS/emoticons/whistling.gif" width=20 height=20>


 

Lukker radiatorforskruningen tæt med konus stål mod stål?

Findes der ikke en løsning med pakning der er VA godkendt? Se evt. billeder herunder der er taget andre steder i installationen...

Overgang fra 3/4" til 1" rør udført med omløber og pakning.

Vinkel med omløber og pakning på den ene side.

Tilslutning ved veksler.

Tilslutning ved overtryksventil.


 

Der er jo noget, der hedder Primofit fra Georg Fischer.
Men det er en klem - ting, der ikke kræver gevind, og er noget dyr.
Kan dog findes billigere i net- handeler.
Det er ikke selve primofit delene jeg tænker på. Men da jeg ikke selv har værktøj til primofit og skal lave en ændring, har jeg brug for at koble mig ind på systemet 2 steder.

Kan jo "bare" bruge en alm. union - ja... Men synes bare de er voldsomt store og klodsede og håbede på at finde et bedre/mindre alternativ(evt. i messing) med pakning.

 

hej. alternativt kan du købe en 1"x3/4" målerforskruvning til vandmåler og samle den med en 1"x3/4" nippelmuffe i messing med pakning imellem. begge ting va godkendt.mvh av.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis